Pärlpyssel iFokus

Pärlpyssel

Etikettbildgalleri
Läst 1112 ggr
ommok
5

ommoks pärlpyssel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte att ni ville se lite från Pärla, så här kommer det smycke jag fick 2:a pris för i tävlingen"Hidden Beauty". Bilden är tagen av fotograf Nils Lindhe. Glascabben har jag gjort själv, och det gillade domarna särskilt. 🙂

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Emo
1

Det var ett vackert tävlingsbidrag. Du gör fina cabbar, som du sen kan infatta snyggt. Kloka dommare, som förstod att uppskatta välgjort hantverk.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Niwa
1

grattis Ommok!!

Den är ju så fin cabben ,men den syns inte så bra på detta kort. Det är ju den som gör hela 🙂

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Marinas Mix
1

Snyggt ommok. Klart den ska ha pris👍

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Hubert.prp
1

Du gör så fina smycken, ommok!

ommok
4

Tack, Emo, Niwa, Marina och Hubert.prp! Vad snälla ni är! Jag ska lägga ut en annan bild lite senare, men eftersom denna togs av en proffsfotograf tyckte jag det var roligt att använda den! 😃

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

DesK
1

Vilket fint smycke! Grattis till vinsten, Ommok! 🏆

/Désirée

Marinas Mix
2

När får vi se mer?

_

ommok
3

Det kommer snart. Ska bara få till lite vettiga bilder först. 😃

ommok
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu äntligen har jag lyckats få till en bild som visar hänget utan att försköna det. Alla bilder jag hittills tagit har visat fel färger eller en massa reflexer eller andra fel som gjort att jag förkastat dem. Men idag lyckades jag få till en bild som jag är ganska nöjd med i alla fall. Det är svårt att fota glas. Cabben har jag fusat själv, och den ger ett nästan svart intryck när man har den i vanlig belysning, trots att glaset egentligen är blått. Det är det som är svårt att fota, då bottenfärgen oftast ser relativt ljust blå ut på bilderna. 🙂

Emo
2

Så fint. Nu ser man ju ordentligt när du själv fotograferar och går in för att innehållet och informationen i bilden är det viktiga. Man skulle inte kunna tro att det är samma. Den är så mycket snyggare på din egen bild.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Marinas Mix
2

Riktigt tjusigt ommok🙂

_

Niwa
2

nu ser man den vackra cabben  dregglar lite😉

Hälsa gärna på mig på Facebook.

ommok
4

Tack Emo och Marina! Jag ser att bilden är för blå, det är ett vitt A4-papper bakom cabben, och jag har glömt att kompensera för färgfelet, ser jag. ☺️😊 Men ni kan ju i alla fall se cabben ordentligt.  Fast fullt så blå är den alltså egentligen inte.😃

Hubert.prp
3

Så vackert det är. Fin bild och rätt färg. 🙂

ommok
4

Tack Niwa och Hubert! Ja, visst är det rätt färg! Blått är flott! 😃