tips på pärlarmband?
Hejhej:) Jag har börjar göra jättefina armband av pärlor men jag letar för fullt av att hitta något snyggt inte alltför svårt man kan göra av småsmå pärlor? tänkte om ni har någon länk till någon som lagt upp eller om ni själva kan något och skicka bild på hur resultatet blir och beskriva hur man gör? eller kanske till och med ta kort som också beskriver hur man gör?:)
Ni få gärna ge hur mycket tips ni vill:)
Svårt att veta vilka tips jag ska ge.
Vi börjar väl med teknik, vad har du tänkt dig för teknik? Sytt eller trätt på wire?
Sedan är frågan vad menar du med småsmå pärlor?
Om du tittar i artikeln peyote med plaströrpärlor så kan du använda den tekniken med "pyttepärlor"
Annars kan du titta i länksamlingen och se om du inte hittar något bland mönsterlänkarna där.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Jag förespråkar Google i sådana här sammanhang.
Googla pärlarmband & seed beads så får du massor av bilder 
https://www.google.se/search?q=p%C3%A4rlarmband,seed+beads&hl=sv&tbo=d&qscrl=1&rlz=1T4ACAW_sv___SE393&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=KqoOUY-qAeil4gSbu4HAAg&ved=0CAcQ_AUoAA&biw=1366&bih=599
Hälsa gärna på mig på Facebook.
#2 hah jag googla men jag visste inte vad jag skulle söka på för de kom ba upp en massa dåliga saker som va typ köpa:S men tack:D
med fiskelina kan du göra "blom"mönster med små små pärlor, om du sedan gör flera efter varandra får du ett fint och personligt armband. :)
Angelica Wärngren
May the force be with you
Elastisk tråd. Bara att trä, och knyta. Ta gärna lite snabblim på knuten, så håller det bättre. Memorywire är oxå bra. Knipsa med avbitartång av ca 4 varv. Gör en liten ögla i ena änden trä på pärlor till wiren är nästan full Avsluta med en ny ögla: Klart.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk