God morgon 11 decembber
-3,9 grader och gnistrande snö. Hoppas den inte slaskar bort innan julafton.
Hoppas att ni alla får en fin dag.
Här blir det full rulle hela dagen.
Nu har jag rättat till min lilla felskrivning.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Startade dagen med ett läkarbesök, nu är det lunch och jag ska ge mig på att rita ett mönster till mitt första Peyote sedan barnsben. 
Vi ska strax iväg till veterinären. Hoppas lilla fröken slipper både gips och operation av baktass
Så kul med mönstret SallysPigge. Visa gärna upp vad resultatet sedan
_
Nej kissekatt. tyvärr blir det återbesök i nästa vecka för röntgen och vidare koll.
Idag blev det byte av gips och tvättning. Lilla damen fortfarande kvar hos veterinären, men jag fick en liten runda hem. Ska hämta om tre kvart ungefär
_
SallysPigge, vad ska det bli av ditt mönster?
Jag krymper min mönstermall i ritprogrammet när jag vill använda minipärlor. Då är det lättare att göra mönstret i rätt storlek.
Nu har jag kopierat in min mönstermall i artikeltråden. Den mallen är anpassad till prp.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Ja mitt mönster … jag kan inte göra små saker så jag kör stort … Kom just från Panduro med en massa pärlor
.
Jag tänkte ge mig på utmaningen med en flaskdekoration som kan pryda en av våra julmustpetflaskor 1 ½ liter …
Men jag kan tro att det jag redan målat som mönster ändå blir förstort så jag får testa mig fram lite innan det blir allvar av det hela :D
#7 Du får kanske göra som jag gör med duken i pärlverkstan, ändra mönstret eferhand som jag ser att det inte blev så bra som jag tänkt från början. 
Det är ett bra sätt att lära sig hur man kan ändra på saker och göra något nytt.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Jag ska bara röja lite på pärlbordet. Förstår inte var alla sakerna kommer ifrån
sedan ska jag sätta mig med min idé
_
Får redan göra om mönstret då jag inser att den skulle kunna täcka en 2 liters cola vilket inte är tanken …. 

Är det en hund?