Pärlpyssel iFokus

Pärlpyssel

Etikettutanför-ämnet
Läst 587 ggr
Marinas Mix
0

(P)Härligt eller inte?*

Vissa bara älskar den, andra (som jag) halvälskar den och sedan finns det gruppen som bara hatar den.
Vad jag snackar om?
http://www.borascity.se/vad-hander/evenemang/kalender/?eventname=191495
Visst kan det vara kul att gå och kika lite, nackdelen är att alla priser höjs inför marknaden och sedan sätts det upp lappar överallt med att det minsann är marknadsrea och då är priset detsamma som i vanliga fall.
Trångt blir det också och vissa tar till och med hunden med sig. Stackars hundar.
Nåväl en snabbsväng lär det bli, inte för att jag ska handla något
Vad hittar ni andra på idag då?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Emo
0

Fortsätter med mullvadsterrorn.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Tjeja
0

Låter precis som prisstegringarna inför december och julrean. ;-)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marinas Mix
1

Absolut  Tjeja och de flesta går på det också. Marknadsyran slår till och allt är SÅÅÅ billigt….

Om jag väntar till nästa vecka, kan jag säkert hitta det jag behöver till en mycket vettigare slant

_

anki1
0

vi skulle haft våra barnbarn idag. men det ena (minsta) blev sjukt. Röda prickar (vattkoppor?). Så det blir fortsatt arete med rabatterna. och försöka få bukt med sorkar. de blir bara fler och fer. sm förstör i rabatterna oh i grämattan. Om någon har bra tips mottar jag dom tacksamt

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

lillnessie
0

Sorkar är besvärliga 😞 Här dras det kvist efter trädfällning igår. Nu fick vi in mer sol på tomten, härligt. Och solen skiner idag det känns som sommar.🌞🌞

Marinas Mix
0

Marknaden var en STOR besvikelse. Det var så få knallar i år och så mycket dyrare än normalpriserna här i stan.😕

_

Tjeja
0

Vad Tråkigt Marina! Det är ju ändå viss charm och mys att gå på en riktig marknad med rikligt utbud. Då kan t o m vissa saker vara värda en liten dyrare peng än annars. (även om det finns gränser även där för vad man känner är ok prismässigt) En marknad ska ju egentligen vara ett billigare alternativ liksom! 

Kram!

Marinas Mix
0

Men vi hade sol och ganska varmt.  Ska nog ta en vända ner i morgon, utan sällskap. Är så jobbigt att hålla rätt på var sällskapet är när sällskapet inte vill titta på samma saker som jag

_

Tjeja
0

Men eller hur? man ska helst inte gå med mer än 1 person på marknad, och då ska det vara någon som är intresserad av samma saker som en själv!  😉

anki1
0

Eller ska var och en titta på sitt och så samlas vid en speciell plats d.

Marinas Mix
0

Går jag med en kompis, så stannar jag ju och kollar det kompisen vill se och vice versa, nu var jag med min mamma och hon var ju inte ett dugg intresserad av att titta på dem sakerna jag ville spana på, men jag kollade snällt på det hon ville se på.
Jag hade bett mamma titta efter en liten blå plånbok till mig, men tack och lov så hann jag kolla när vi gick tillsammans och varenda liten som jag kollade på var det fel på enligt henne. Hennes åsikt om "liten" var inte samma som min… Hennes åsikt om vad som dög som plånbok var mindre handväskor…. Jag ville ha en som jag lätt kan stoppa i fickan eller i min lilla handväska….

_

anki1
0

man kan enas m att gå åt skilda håll på marknaden och ses på bestämd tid och plats. Tex vid servering.

Marinas Mix
0

Jo det är klart man kan anki1, men det fungerar inte med min mamma. Tyvärr, vem som helst annars, men inte morsan.
Vi skulle mötas på ett ställe och jag sa att kommer om fem minuter, men inte var hon där. Efter att ha väntat ytterligare tio minuter ringde jag henne och då var hon inte ens i närheten av det stället….

_

anki1
0

Låter som min mamma och mina  systrar De är likadana.