Lördagspärlor*
Varmare idag, bara -7,6 grader. "Chefen" vågade sig ut en snabbvända på balkongen😃
Själv ska jag stuva om i några pärllådor, så ska ni se att där nog blir ordning på pärlbordet till slut.
Risken är väl att jag blir fast bland pärlorna när jag återupptäcker vad jag har i mina gömmor.
Vad hittar ni andra på idag då?
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Njuter av värmen från kaminen.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Stuvar ner alla julgrejer i respektive kartong. med åren blir det mycket. Just nu är det 3 st flyttlådor. försöker sorter så alla tomtar är i en låda. Julgransgrejer i en annan och advents julstakarna i den 3. Alla noga märkt med vad som ska vara i.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Ojoj anki1. 3 kartonger😮 Mitt julpynt, inklusive tre små dörrmattor ryms i EN kartong. Betyder det att jag är dålig på att pynta då?🤔
_
40 års samlingar. De första 10 åren enskilt . Sedan 30 år sammanslaget. Det blir en del. en del är saker som tillverkats av barnen är de var små.
jag har med många lådor med pynt
ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på min hemsida www.nogg.se/spiiidis1
Här finns också en hel del. På senare år har jag använt ett fåtal men stora julpynt. Då har det gått fort både att pynta och att plocka undan.
I år blir det mest jobb med julgardinerna eftersom jag hängde upp i 6 fönster i det gamla huset där jag också lade ut många juldukar och pyntade en del. Jag bjöd ju hela släkten på julbord i det huset.
Julgardinerna får hänga uppe ett tag till. De är inte så "juliga", det är mest färgerna då. rödmönstrade i ränder eller rutor.
Som väl är har jag också gardiner, som passar även efter jul i tre fönster i nya huset. Det är bara två, som behöver bytas ut. De andra får hänga uppe till våren.
Ja men julen varar ända till påska… så nock har ni tid på er att gömma undan pyntet😂
_
Allt är nu placerat i vårt källarkontor. Det ser kalt ut här nu, men även större och rymligare. konstigt.
Ja det blev jättetomt när jag kastade ut granen. Och Flis var olycklig för att hennes schnapz försvann.
_