Pärlpyssel iFokus

Pärlpyssel

Etikettutanför-ämnet
Läst 904 ggr
Marinas Mix
0

Adventskalender

Har vi ju haft tidigare år. Är det någon som är sugen på en i år också?
Här kan ni läsa mer:
http://parlpyssel.ifokus.se/discussions/54467b62ce12c473d5086114-adventskalender

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

karro1999
0

Jag fattar inte riktigt och jag har läst igenom tråden

nickiee
0

om du vill va med ska du göra 24 små pärlpaket  å skicka till marina sen slumpar hon ut dom paketen  till dom som är med så alla som är med får 24 st med den med nr 24 ska va lite större .tror jag beskrivit det rätt annars får marina rätta till det

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

karro1999
0

jaha okej, så man lägger pärlor i 24 paket om jag har förstått rätt?

nickiee
0

japp eller några smyckes delar sånt man behöver med pärlor

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Marinas Mix
0

Vi har några få regler.
* Inga trasiga pärlor
* Ben/horn är inte alltid så populärt, så det brukar vi skippa, likaså barnpärlor i plast.
Smyckestillbehören kan vara ett fint togglelås eller några färgade örkrokar. Vi brukar undvika enkla hattpinnar/klolås, då vi oftast har ganska gott om dem själva.
Och ett paket, gör man som sagt var lite större och märker med 24. Alltså för julaftonen.
Annars är det, man tager vad man haver. Priset per paket avgör man själv.
Man skickar sina paketer OCH ett vadderat kuvert(Postens gröna portopåse small bör räcka) med sin egen adress till mig, sedan delar jag upp och skickar tillbaka så att alla kan börja öppna paket 1/12.
Därefter skapar vi våra trådar och visar upp dagens paket och vad vi gör av innehållet

_

karro1999
0

Jag skulle vilja göra det men har inga fina pärlor och inte mycket pengar

anki1
0

Jag är gärna med.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Emo
0

#6Då får du göra, som jag tänker göra. Jag kommer att lägga in en del pärlor i 24 paket till mig själv och sen se om jag kan göra något roligt av dem under decemberdagarna fram till julafton. Jag vet att jag inte har tid till så mycket, så därför kan jag lägga plastpärlor och paljetter i mina paket. En förpackning med sådana kostar 10 kronor på vissa varuhus och räcker till halva december. Jag har inhandlat några, så nu kan jag använda dem som mina kalenderpaket.

På så sätt kan både du och jag göra våra egna kalendertrådar, så som du ser att vi gjort tidigare.

En sådan här tråd kan man göra med egna billiga pärlor också:

http://parlpyssel.ifokus.se/discussions/529ad75fce12c46a57000336-emos-julkalender-2013?50964e4fd4ebea0a70050679-3

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Marinas Mix
0

#6 Vad som är fina pärlor är ju väldigt subjektivt. Inget är något måste här inne.
Vi kommer att köra en DIY kalender också, där jag letar upp skojigt pärlpyssel på ex Youtube och så blir det ett tips varje dag.

_

karro1999
0

Okej, tack, jag måste bara fråga mamma om jag får göra det eftersom att jg inte är 18 än.

anki1
0

9, Det låter intressant. Ibland vet man inte vad man kan göra med innehållet av alla små paket.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk