Pärlpyssel iFokus

Pärlpyssel

Etikettutanför-ämnet
Läst 840 ggr
Marinas Mix
1

Snö+regn=slask= pärltid*

Det snöade så fint, stora fina flingor igår och var alldeles vitt på backen.
Nu är det grönt igen och regnar.
På förmiddagen roar jag mig med tvättstugan och sedan får vi se.
Fick ju en massa idéer när jag rotade runt i mina lådor igår.
Vad hittar ni andra på idag då?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

nickiee
0

här har det regnat igår . jag har roat mej med i natt å jaga  ut 2 killar som grannes kille har släpat ner i vår källare för att få ha som sovplats å grannens kille va där med så han tog in dom i lägenheten istället men jag kommer nu varje natt å gå ner i källaren å jag har hunden med mej .jag hörde att någon gick i trappan i natt men hörde aldrig porten gå igen då smög jag mej ner i trappan å då hör jag röster ifrån källaren jag gick upp å hämtade hunden å gick ner å jag sa att hon vet väl inte om detta å han svarar nej .så jag väntar på att hon skulle gå till jobbet i morse så jag tog henne då å sa detta .å sa att nu har han gått för långt  jag kommer att ta det med värden men hon sa att hon skulle prata med han men ser jag dom 1 gång till då tar jag kontakt med värden har skrivit upp detta på en lapp nu .åååå är så j*vla arg på han ….har gjort nästan smörgåstårtan klar som jag ska ha i morn men måste köpa en sak till ska göra det när jag går ut med hunden ..sen ska jag jobba ikväll ..

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Marinas Mix
0

Men fy så läskigt nickiee. Vad är det för hund du har?
Vi ska få porttelefoner här nu, så att ingen kan komma in, såvida de inte blir insläppta. Här i låghusen på området är det tack och lov lugnt. Värre var det i höghusen. Jag flyttade från ett av höghusen, just för att det "bodde" folk i källaren. Väcktes en natt av att brandkåren stod utanför med blinkande ljus och släckte brand i en av förrådsgångarna.

_

nickiee
0

jag är van har varit lite till å från underåren man bott här . är en grand danois så den är stor . .mm det blir ju lätt sånt då . å dessa  röker med såg jag men han hade ställt ner en burk med vatten för å lägga fimp i men ändå ..

Marinas Mix
0

Trapphus och källargångar, samt andra gemensamma utrymmen i hyreshus, SKA vara rökfria, men ibland så skiter ju folk i det.😕

_

nickiee
0

mm precis jag kände direkt när jag öppnade min dörr hur det luktade i trappan …

anki1
0

Det blir en stund vid symaskinen n på förmiddan. ska sy in en klänning/tunika som är för stor. Sen blir det nog lite pärlande på eftermiddan.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Emo
0

Det har regnat en hel del senaste tiden, så nu måste poolen tömmas på en del vatten.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

anki1
0

Jaha, maskinen nöp innan jag ens hant sätta igång, sydde först på en provlapp. När den nöp. Den är ny 2 år gammal och jag har sytt 1 gång på den. En Husqvarna viking E20. Troligen fick jag inte in undertrådshållaren ordentligt.  så nu har nålen fastnat nere i maskinen, så det inte går att få upp den. Sitter nog nån tråd jag inte får tag på långt in. maken får nog se om han kan få tag på den. Jag brukar ha svårt att få in undertrådshållaren ordentligt. Det är ett problem som kommit på senare år. Blir till att fördriva lite tid vid pärbrickan då som jag tänkte göre efter lunch som belöning, för att jag varit duktig. så nu får det väl bli som tröst.

Marinas Mix
0

Var lite trist, för "chefen" och jag hade tänkt gå ut och leka i snön, men så var det ju barbacke i morse😕

_

anki1
2

symaskinen är fixad nu. så nu funkar det som det ska. såja tar plats vid maskinen och syr.  vilken bra och händig gubbe jag har. skulle inte klara mig utan honom. dagens ros till honom

Emo
0

Tur att det löste sig med symaskinen anki1
nickiee, hur har det gått med källarinkräktarna? Bra med en respektingivande hund.
Jag planerar att baka i dag. Julkakorna har tagit slut, så nu behövs det nya. 🙂

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

anki1
0

Jag har sytt sidsömmarna , och har lämnat öppet (tråcklat) lite på var sida för att sy fickor (finns inga) . Alltid bra med fickor tycker jag. för mobilen och ev nycklar när man går ut. Plagget är nåra år gammalt, så då gör det inget med lite förändringar.

nickiee
0

11….har inte varit några i natt men jag känner på mig att han kommer att göra om det å då blir det inte kul för grannen .jo är ju det …

12 va skönt att du kan sy igen inget skoj när dom krånglar ..

anki1
0

Maken fixade det på nolltid. han är bra han. Det var lite trådar som satt kvar, som jag inte fick ut.

nickiee
0

ja dessa små trådar kan ställa till det så man blir galen