Pärlpyssel iFokus

Pärlpyssel

Etikettutanför-ämnet
Läst 950 ggr
Emo
2014-10-15 08:10
0

Pärlböcker?*

Här regnar det. Onsdag, då kommer bokbussen. Spännande för jag har beställt några böcker. En av dem är skriven 1985 och jag vill kolla om jag kommer ihåg rätt. Jag tror att den innhöll en viss faktauppgift. Spännande att se om minnet stämmer.
Har ni några intressanta pärlböcker? Jag har läst alla på bokbussen.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[JeanetteK]
2014-10-15 09:28
0

nä har inga direkta pärlböcker tyvärr. Det kanske man ska ta och låna på biblioteket. Bra tips Emo! 

Jag sitter just och funderar på om jag orkar åka till IKEA för att skaffa ett par gångjärn till en garderob jag har. Ska använda den som linneskåp har jag tänkt och då vill jag kunna stänga dörren. Jag har dörren stående bakom garderoben för tillfället… där gör den ju mycket nytta… men fördelen är att jag ser alla mina pysselgrejer som jag för närvarande har i den. 😃

Emo
2014-10-15 09:34
0

#1 Häng ett skynke framför. Billigt, enkelt, skyddar mot damm och du slipper köra just nu.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[JeanetteK]
2014-10-15 09:57
0

Sant! Det ska jag absolut fundera på. Eftersom dörren finns så ska jag skaffa gångjärn, men kanske inte just idag… 😛

Marinas Mix
2014-10-15 10:49
0

Och här ska vi ut på lunch och käka kinesiskt.
En vacker höstdag långt norröver😉
Pärlböcker har jag gott om, den senaste inköpt i fredags. Mycket fin bok med klara instruktioner om hur man ska trä pärlorna för att få vissa mönster på de virkade tuberna.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

anki1
2014-10-15 10:57
0

Jag slutförde en beställning, och ska börja på nästa. Sen är det lite födelsedagspresenter, som jag ska göra. Det blir nog bokvikning där. Det var trevligt pyssel. Och snabbt o ganska lätt. Papperssidorna prasslade så trevligt.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Farwuq
2014-10-15 16:48
0

Jag har inga pärlböcker överhuvudtaget, jag får klara mig med profan litteratur.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

anki1
2014-10-15 17:41
0

jag har ett par, men de känns lite gamla.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk