Pärlpyssel iFokus

Pärlpyssel

Etikettutanför-ämnet
Läst 715 ggr
Marinas Mix
0

Valdag*

I flera bemärkelser. Kanske ni främst tänker på valen till Riksdag, landsting och kommunfullmäktige.
Många går säkert till vallokalerna idag, men jag väljer att stanna hemma.
Mina val idag är de som sker hemma. Pärlor eller sömnad eller kanske lite av båda?
Vad gör ni andra idag då?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

anki1
1

vi har redan röstat.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Marinas Mix
0

Förtidsröstning är toppen. Så slipper man trängas med alla andra som är i vallokalerna idag😃

_

Emo
0

Studerar de röstande. Vi går dit när det inte är så stor trängsel där. Vallokalen syns bra från flera fönster här.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Marinas Mix
0

Fördelen med att bo i en liten "håla" 😂

_

anki1
0

När man förtidsröstar, slipper man springa "gatlopp" mellan alla funktionärer som står på rad och "kastar" på en valsedlar.

Marinas Mix
0

Just det anki1.  Fast de har ju idkat uppsökande verksamhet innan. Socialdemokraternas ombud kom och ringde på och ville ge lite gåvor. Du har väl sett den röda pastaskeden de delade ut? Läste att det var flera som inte fattat att det var en pastaslev, men att den dög finfint att gräva med i kattlådan😂

_

Emo
0

#5 Fördelen med denna "håla" är att ingen kastar lappar på en. De ligger på ett stort bord. Inga tiggare stod men skramlande bössor heller. Massor av folk och gemytligt.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Inger.F
0

Jag bor på ett litet ställe - en klar fördel såna här gånger - ingen kö, ingen valpropaganda utanför vallokalen… In och ut - färdigt på 2 minuter. För mig är det en självklarhet att rösta - helst också i vallokalen… det hänger fortfarande med från "unga" dar'

ommok
0

Förtidsröstat redan, men även då var det kö för att lämna sin röst. Skönt att slippa gatloppet utanför vallokalerna i alla fall, när man ändå bestämt sig. 😉

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

anki1
0

Jag röstade  någon av de första dagarna man fick förtidsrösta. skönt att ha det gjort.  Jag vet  ju vad jag ska rösta på.