Pärlpyssel iFokus

Pärlpyssel

Etikettutanför-ämnet
Läst 590 ggr
Marinas Mix
0

(P)härligt*

Måste kasta mig ut bland pärlbutikerna på nätet för att köpa pärlor. Ska prova ett nytt mönster, men har inte de rätta pärlorna hemma.
Sedan ska jag skruva dit glasdörrarna på Billyhyllan som står i hallen. Hittade ju de där gångjärnen som behövs.
Därefter blir det till att fixa(pälsa av) displayerna.
Vad hittar ni andra på idag då?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Emo
0

Flyttat lite kompost. Hoppas jag inte oroat de små snokungarna för mycket.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

ommok
0

Ska fara till stan och proviantera lite, då vi får besök av min son och hans sambo i kväll eller i morgon. De har just kommit hem till Luleå efter att ha tillbringat sommaren i Frankrike hos hennes föräldrar, och nu vill de hälsa på oss innan det är helt slut på semestern. Jätteroligt!

Men innan dess ska jag tvätta färdigt fönstren, så att det ser trevligare ut när de kommer. Och så ska jag pärla lite förstås. Har gjort några armband i superduo herringbone, men inte satt på lås än. Måste hitta rätt lås till dem, de jag har här i stugan passar inte så bra, så det lutar åt en beställning. Undrar vad den kommer att sluta på? 😃

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

[JeanetteK]
0

jag sitter och planerar en resa upp till Stockholm. Ska träffa en go vän som tyvärr fått cancer. Sen tänkte jag passa på att träffa en annan kompis, min bror och mina svärföräldrar. Sen visade det sig att mamma är på väg ditåt också, så vi har suttit och försökt hitta datum som ska passa alla - både hennes planerade besök och mina. Inte lätt men jag tror vi har hittat en helg som funkar för alla. 🥵🤦‍♂️

anki1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick ett ryck och gjorde ett par örhängen o dito armband. Vita rocaille pärlor 1,0 o mellandelar med strass. Det gick som "troll" i örhängena. Det andra bara konstrade, när jag skulle montera ihop delarna. 3 e berlocken bara hoppade av kopplingsringen o mellandelen men till slut så fick jag till det.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Emo
0

Vitt passar ofta bra.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Marinas Mix
0

Snygga strassdetaljer. Var får man tag i sådana anki1?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[JeanetteK]
0

Ett sånt armband skulle jag kunna tänka mig. Fint med så vita glänsande pärlor!

anki1
0

Dessa köpte jag på Bicone. Kostar 5 kr styck. Rocaille pärlorna är iriserade Dom köpte jag på slöjddetaljer

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk