Pärlerier eller*
Idag hinner jag nog med båda.
Fast jag tror att jag kan glömma tanken på att få färdigt mitt tävlingsbidrag till Pärla.
Idén var fin, men den var väl inte riktigt genomförbar. Det påbörjade alstret blev inte alls som jag tänkt…
Vi tillbringar en stund ute i "trädgården" i stället och ser vad som kan göras där.
Vad hittar ni på idag då?
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
här är det sol . blir lite pärlor innan man åker till jobbet . sen blir det å packa till loppisen igen på söndag när jag kommer hem i kväll
ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på min hemsida www.nogg.se/spiiidis1
Mina pärlor är nu packade för transport. Det var lite pyssel för att få med allt. Fick packa i kasse som fästs på stativet till min dramaten, Väskan till den var lite för liten. Och allt måste ju med eller hur.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Precis anki1, annars så behöver man just DEN där pärlan, som ligger kvar hemma
_
Torsdag - buss till staden, middag och spel i eftermiddag, LEGO The Hobbit.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Så är det Marina. Det blev en stor välfylld kasse.
Men jag får tyvärr inte med mig min arbetslampa med förstoring. det fick bli den batteriätande arbetslampan. Hoppas få med mig min lampa nästa gång.
Idag har jag varit hos sjukgymnasten på morgonen och sen på möte. Nu är jag hemma igen och pustar lite i värmen! ☀️Härligt när sommaren är här.
Pärlande är svårt att få till även om jag vill. Jag hinner knappt sätta mig innan jag måste upp och hoppa. Knasigt. Det har resulterat i att jag har diverse högar på bordet med pärlor som jag kikat på. 🤐
Aha, Jeanette, har du äntligen anammat pärlsorterarnas ordning? "Allting överst"
Har lekt lite med ett pärlprogram på datorn, tyvärr funkar inte allt om man inte köper en licens, men det kanske kan vara värt det🤔
Hade varit riktigt trevligt om de hade haft en "free trial" period, som vissa program har.
Varmt ute och "Chefen" ligger längst in under bordet ute på balkongen och njuter
_
Japp, jag närmar mig det stadiet. Tomma hyllor och allt överst på skrivbordet… 🤪😂
Verkar konstigt bekant. Men nu är ju allt i sina lådor och nedpackat. En tanke slog mig: Det rasslar en del om min packning, så jag undra väl lite vad folk tänker om vad jag kanske har i min kasse.
Hemma igen efter en härlig torsdagseftermiddag. Nu får jag se vad som hänt här och sen ta en runda i trädgården för att inspektera.
Att en bålgeting tagit sig in på mitt rum var inte så roligt för mig - det blev ännu tråkigare för den. 
Väl att Oni inte fick tag på den.
tur det. Kunde gåt illa annars.
nu har jag packat klart inför söndagens försäljning . men är helt slut i min arm nu efter ha bytt plats på en massa örhängen använder mej av gamla tavelramar som jag klär med tyg men stödet till den dom satt på har gått sönder va därför jag fick byta plats på dom
ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på min hemsida www.nogg.se/spiiidis1
HUA Emo, dessa tingestar är inte att leka med. Tur att Oni inte fick tag i den.
Stackars geting, som inte hade vett att hålla sig borta från ditt rum. Har du satt upp myggnäten nu, så du kan ha fönstret öppet, utan att få in objudna gäster?
_
I natt har vi sovit med öppet fönster. Vi har nät för det men tyvärr inte för fönstren i stora rummet och inte för terassdörrarna. Oni vill ju kunna gå ut på terassen.