Pärlpyssel iFokus

Pärlpyssel

Etikettutanför-ämnet
Läst 528 ggr
Marinas Mix
0

Pärlförberedelser*

Efter de där trista "måstena" idag, så ska jag börja förbereda inför lördagens lilla utflykt till Pärla i Göteborg.
Ska försöka hitta något bra projekt att ta med mig och det är inte det lättaste.
Nåväl där finns ju butiker på plats, så man kan shoppa om man skulle råka glömma något😃
Vad hittar ni på idag då?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Emo
0

Värmen har kanske kommit för att stanna (ett tag). Jag har börjat tömma poolen. Det ska bli intressant att se om jag måste tömma hela, skura den och fylla på nytt. Det fick jag göra förra våren och det blir jag kanske tvungen att göra i år också.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

anki1
0

äta lunch med väninnor. Sen ska jag börja packa in mina pärlor för transport till landet. Så ska jag vika fållen på en duk jag broderat. Och börja sy den. blir nog för hand för jag tycker det är för litet jobb att plocka fram symaskinen. 4 korta sömmar.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

nickiee
0

soligt här i dag på dan . har pysslat med pärlorna i stort sett hela dan hunnit med å göra massa gröna blad . ska fortsätta strax

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

anki1
0

Jag har varit på lunch i Hälsans hus på Fjällgatan i Stockholm. sen var vi några st som var till Sidenväveriet och skulle se en utställning som studenter gjort och som visade upp deras gesällprov. så var det tänkt iaf, men utställningen var inte öppen. Men vi såg deras egen utställning på museet det var intressant med. sen har jag packat ner alla pärlor o tillbehör i min Dramaten för transport till landet på fredag. Det var knappt det fick plats, men skam den som ger sig. Det går ju inte att lämna kvar lite hemma för det är då man saknar nåt och måste hem o hämta .

[JeanetteK]
0

#4 Åh, Fjällgatan! Där brukade vi alltid äta glass och titta över till Gröna Lund när jag var liten! Har du testat glassen i den lilla kiosken där??

anki1
0

Ehh jag tror det. Det var iaf på Fjällgatan i en kiosk som var intill muren. med en vidunderlig utsikt över vattnet o Skansen o Grönan.vi var där med barnen de var inte så stora  då 8 -10 år sådär. Nu är de vuxna och jag har begåvats med 2 underbara barnbarn (som bor i Norrtälje). Kanske ska ta med maken dit igen o köpa glass. Den är väldigt poppis den där kiosken.

[JeanetteK]
0

Japp det är den!! Underbar utsikt och mycket smaskig glass!

anki1
0

MMmmm Dreglar. kanske till vår bröllopsdag som infaller veckan efter midsommar.

[JeanetteK]
0

Ett perfekt sätt att fira bröllopsdag! ☀️

anki1
0

Jo vi har varit gifta i 28 år nu. Och det är 30 år sen vi träffades. Det är också nåt att fira.

Emo
0

#10 Det är ju en bra början. Skrattar

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973