Pärlsöndag*
Regn ute och mulet, men ändå ganska varmt.
Har precis flyttat ut mina blommor på balkongen, snart borde det väl vara så att de kan få bo därute dygnet runt. Jag har ju fiberväv, som jag kan täcka över dem på nätterna.
Sedan har jag snackat med grannarna, så nu måste jag verkligen sätta fart med röjningen.
Så vad hittar mina vänner på resten av denna dag?
Så här ser det ut i smultronlådan just nu.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Det regnar emellanåt men jag har hunnit med lite i en rabatt, den utanför affären. Dessutom har jag lyssnat på gökens hoande från två håll.
När det gäller pärlorna så har jag sorterat en del och då hittade jag mitt försök att göra en grej, som jag lovat visa även om den inte blir färdig. Det var bara ett försök för att jag skulle se hur man (inte) ska göra. 
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
här är det grått men inget regn phu . ändrar mej ser nu precis att det börjat regna blääää för det ..
gjort ett halsband idag ,är av det mönstret marina la ut sist på halsbandsmönster lägger in bild där ..
har kollat på film å gjort brudslöjor .
ska nu trä upp nya vita pärlor så jag kan göra mer brudslöjor .
va ju hos min vän igår å då fick jag tillbaka lite pärlor som hon köpt av mej för några år sen så vi ska byta hon får garn istället då hon inte klarar av å hålla på med dessa längre ..+ fick lådan med .
åå va det har vuxit hos dej kul hoppas du får många smultron..
ska klippa ner min ena palletblad idag å göra nya skott av dom + så att modersplantan blir tätare..
ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på min hemsida www.nogg.se/spiiidis1
Här har det regnat större delen av dagen, men det stör inte. Jag har varit produktiv på mitt lilla sätt, så nu ska sopsäckarna bara ner i källaren tills det är dags för miljöbilen.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Hoppas det blir många smultron. Det är ju så gott🤤