Pärlpyssel iFokus

Pärlpyssel

Etikett: utanför-ämnet
Läst 629 ggr
Marinas Mix
2

Phärliga nyheter*

Så här på måndagsförmiddagen.
Hittade lite information om PUSS, så nu har jag något att se framemot, till hösten.
Idag tänkte jag se om jag inte kan plantera lite fröer. Fast det får bli framemot eftermiddagen, när solen dyker upp på rätt sida om huset.
Sedan blir det diverse pyssel (om jag kan slita mig från datorn😉)
Vad Hittar ni på idag då?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Marinas Mix
3

Tur att det ringde en telefonsäljare på mobilen, så jag fick tummen ur och kom mig för att "NIXA" mobiltelefonen. Får vi väl se om de håller sig borta.

_

[JeanetteK]
2

Nix är inte fel. 👍 Inte alla som håller sig borta ändå tyvärr, men det blir bättre.

Här strålar solen och det är varmt och skönt. Har jobbat undan det mesta och funderar också på att plocka fram lite fröer.

Helgen har rusat iväg. Sonen och maken har varit iväg på innebandy hela helgen. Laget tog silver i Skånemästerskapen! 🏆Roligt. Själv har jag haft lite för mycket här hemma med allt som behövde göras, men det gick bra tack och lov!

Hoppas på att det kommer lite tid för pärlor också framåt eftermiddagen. Abstinensen kommer!

nickiee
0

här börjar det klarna upp . har vattnat alla blommor å det vill säga går åt massa vatten 21 litet i sovrummet bara ojoj .sen går man å små plockar å torkar av . ska snygga till på pärl bordet lite med i dag väntar hem massa nya pärlor i denna vecka väntar på mina kristaller så jag kan börja med infattningarna .. ska bara en sockerkaka med ska göra något med pärlor idag med …sen får man se vad som blir mer å göra

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

anki1
3

jag nixade alla våra telefoner i höstas, det har varit så lugnt på telefonförsäljarfronten. Men så såg jag en tävling där man kunde vinna mat. så då anmälde jag mig. Men insåg först inte att det var mycket reklam och klicka här klicka där. Men så kom jag på att det var reklamgrejer och frågor klicka hit och dit. så jag avslutade men var kvar i tävlingen. Så nu ringer dom min mobil Dom var snabba. Detta var i förra veckan. Såna grejer är fula Det var så dumt när jag nixat. jag avger HÖGTIDLIGT ETT LÖFTE om att inte trilla dit igen.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

nickiee
0

åå jag kom precis in med hunden å på promenaden så fick jag se en maskrosblomma ojoj allt kommer på engång ..

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Marinas Mix
0

anki1, när de förklarat varifrån de ringer, så fråga dem om de känner till NIX. Gör dem inte de, så ber du dem kolla upp vad NIX är och ringa tillbaka när dem gjort det🙂 Funkar varenda gång😃

_

[JeanetteK]
0

#4 Visst är det irriterande! Jag har eget företag och då kostar det pengar att nixa… och irriterande.

Emo
1

Irriterande men det går att göra det mindre irriterande. För det första svarar jag med Hallå och väntar på att den uppringande ska tala. Är det en säljare, som talar om för vilket företag vederbörande ringer, så säger jag. Det företaget har jag inga affärer med, så ring nästa på listan. Sen lägger jag på luren.

Frågar de efter mitt namn eller vem det är de talar med, så säger jag bara: Vad gäller det? Sen tar samtalet fort slut.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

anki1
1

jag måste säga att jag föll på mitt eget grepp. Men jag säger NEJ TACK ska inget ha alls. Jag har avlagt nyårslöfte och jag håller det för andra året nu.

Svarttusch
0

Det jobbigaste är ju att nix inte hjälper mot företag som man handlat av tidigare osv. Har jag t. ex haft bredband hos ett bolag så får de, även om jag har nix och sagt upp mitt abonnemang med dem, ringa och erbjuda saker.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

anki1
0

så är det. man hoppas de tröttnar när man sagt nej några gånger.