Pärlpyssel iFokus

Pärlpyssel

Etikettutanför-ämnet
Läst 334 ggr
Marinas Mix
0

Pärltiderna blomstrar*

Ni kom väl ihåg att ställa fram klockan en timme i natt? Allt för att vi ska kunna utnyttja dagsljuset till våra pärlerier och få mera gjort😂
Idag blir det "slösöndag"
Kanske vi tar oss en liten promenad runt huset, senare om det blir lite varmare.
Annars blir det väl ett långt besök i pärlhörnan, har en del idéer jag vill testa.
Vad hittar ni på idag då?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Emo
0

Jag ska klä om en stol. De tål ju inte vovvans klor och hon vill gärna kolla vad som händer ute.
Köksklockan ställde jag om i morse.
Det har frusit i natt. Väl att jag tog in en del från växthuset. Det är fortfarande så kallt att det inte lockar till trädgårdsarbete.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

nickiee
0

här skiner solen  en är lite kyligt i luften ännu .ska iväg å tvätta fönster snart i 2 lägenheter sen hem å ta tag i sista städningen här  ,hoppas på lite pärlor idag  .men har beställt mer pärlor å i v börjar jag med infattningar ska bli skoj .

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Svarttusch
0

Här väntar vi på att stora pojken ska komma hem! Fyraåringen har vi varannan vecka för varannan vecka är han hos sin pappa. Så jag ser fram emot att han ska komma hem snart! Kanske kan han och jag pärla tillsammans ikväll, han är lika pysslig som mig :) Han älskar när vi sitter och pärlar prp med Emos mönster :) Även smycken tycker han om att göra, tråkigt bara att jag inte har något bra elastiskt band.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

anki1
0

Här är det fint väder, men kanske lite kyligare än i går. Det blir väl ett litet nedslag  bland pärlorna ivf behöver det plockas i ordning bland dom jag ska packa upp en låda med pärlor från kvinnoföreningen rosen som lagt ned. Och de smyckestillbehör o pärlor de hade kom på min lott (de kom dit genom min försorg, så då är det väl bara rätt att jag fick dom). Och en matta som jag vävt mer än 3 fjärdedelar på. Fast den måste tvättas. för medlemmarna har trampat på den med smutsiga skor. och då låg den ändå i köket. Sen kommer svärmor på middag

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Marinas Mix
0

varmt och gott ute nu, så "chefen" tyckte att vi kunde ta en extra sväng, under promenaden. Sedan satt vi en god stund på "stora stenen" tillsammans och felisoferade och spanade, "chefen" på pippiarna och jag på de stora humlorna. Såg hela tre stycken

_

Emo
0

Vi har också haft fint vårväder, så jag har hunnit med att inhägna ytterligare ett jordgubbsland, plockat en del nedfallna kvistar, planterat om en massa lökar och förberett för nya sticklingar förutom att jag tagit hand om växtligheten i växthuset.

nickiee
0

har sett 1 stycke humla idag . å nässlor har jag sett + början på hallonblad ..

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Emo
0

Här har bina vaknat, surrar omkring och gör nytta. Krusbärsbuskarna grönskar. En del nya träd spirar. Det ska bli spännande att se vilka och hur många jag får.

Marinas Mix
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser det ut i min rabarbertunna idag

_

Marinas Mix
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och "Chefens" knark😃

_

Svarttusch
0

Vi har faktiskt varit iväg och kollat lite på ett ställe i närheten där det finns kolonilotter att hyra! Tydligen finns det lediga så vi funderar på om vi ska hyra en. Vi växer ur balkongen snabbt när maken får bestämma vad vi ska odla. Man får inte bygga något mer än växthus på lotten, men man kan ju odla lite i alla fall och det var inte farligt dyrt att hyra.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida