Pärlpyssel iFokus

Pärlpyssel

Etikettutanför-ämnet
Läst 760 ggr
Marinas Mix
1

Hinner pärla lite*

Innan oljudet startar, tror jag. Ska kolla en pärlvideo på youtube.
Sedan blir det en kortare utflykt längre fram på dagen och därefter får vi väl se vad som ska hittas på.
Vad gör ni idag då?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Marinas Mix
0

Fastnade i tidningsläsandet. Vad säger ni om detta? Läs kommentarerna under artikeln också
http://www.bt.se/nyheter/boras/nekades-intrade-med-servicehund%284192601%29.gm

_

Emo
2

#1 En del kommentarer var riktigt bra. En hund, som kan uppföra sig bättre än ouppfostrade, snoriga ungar, som ingen vuxen bryr sig om att hålla koll på, tycker jag är mycket mindre störande. Många vuxna kan också bära sig så åt att de är farliga för hälsan hos andra människor.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

nickiee
1

en ledar hund som är riktigt upplärd är den bästa å är mycket än människan den ska hålla sig tills sin matte eller husse å den springer ej runt å hälsar på allt ..den är trogen den jobbar för ..

2 .. du så sant så det är så många föräldrar som har  affärer som en lekplats för sina ungar dom får springa omkring å gapa å skrika högt ta på allt dom skiter i vad barnen gör i affären tills dom kommer ut vet inte hur många gånger jag sagt till ungar att affären inte är en lekstuga  + det första ungarna brukar göra är å springa till lösvikts godiset å börja äta å är det en bit den inte gillar så lägger dom tillbaka den i lådan ,vet inte hur många ungar jag har kommit på å göra så å då har jag sagt till mamman eller pappan + har gått efter dom å när dom kommit till kassan då har jag sagt till kassören  där att dom ska betala en liten summa för vad ungen har gjort .då har jag jobbat i den butiken dom gånger det hänt ..

+ har blivit på körd av kundvagnar som ungarna springer runt å leker rally med å då är jag inte nådig kan jag säga

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

nickiee
0

här ska det städas  å tvättas å pyssla om inte dom ringer från jobbet idag ..

Emo
1

Här blir det förhoppningsvis en del gjort i trädgården.

[JeanetteK]
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fortsätter att leka får-mamma! Har en del städande att ta tag i här hemma. Sonen har PRAO sista dagen idag så jag har en eftermiddag för mig själv. Då hoppas jag få pysselro här och kasta mig över mina pärlor!🙂

Jag har två galna duvor utanför fönstret som absolut har vårkänslor… 😇😃

nickiee
1

6… ååå vilken fin bild . ja det där med städning är ju ett måste . men inte så skoj roligare å pyssla med någon hobby . .som sagt dags å ta tag i städningen lite nu .. .å vattna blommor . har ni massa blomskott ni vill bli av med så hör av er . i ett pm till mej med vad .

[JeanetteK]
1

Tack Nickiee! 😘

Svarttusch
0

Jag har precis varit iväg och köpt ytterkläder till yngsta sonen. Han fyllde ju ett förra veckan men jag har helt glömt bort att köpa ytterkläder till honom haha! Nu när han går vill han ju inte sitta i vagnen och se på när storebror leker ute :P 

Ikväll hoppas jag bli färdig med ett armband jag påbörjade igår, flat spiral stitch tror jag det hette.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Emo
0

Så söta lamm, Jeanette.

Då får vi snart se ännu ett snyggt armband, Svarttusch. Kul teknik, som är så lätt att variera.

Marinas Mix
0

Så söta lamm, Jeanette, vi blir ju😍
Här tror jag nästan att jag kommit in i fel hus, för det är TYST🤔 Antar att de gjort det värsta grovjobbet med bilningen av golven.

Flat spiral, det var ett tag sedan jag trixade med den tekniken. Det finns ju så många tekniker att testa🙂

_

anki1
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag omaken var och veckohandlade. Ett medelålders par med varsin "dramaten" kärra. en efter lunchen fotade jag ett "huggs and kisses" armband jag gjorde färdigt sent igår kväll.  jag haar fått ta upp o göra om det för det blev lite kort, o låset var liksom "inbakat" i armbandet. Det var svårt särskilt låsen, som inte blev riktigt bar. men jag tar inte upp det igen. Detta är lite övning, så jag hålle rpå att lära mig tekniken.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Emo
0

#12 Det blev fint.

anki1
1

Tackar, nu vi min dotter att jag gör ett till henne. så jag får väl göra det.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk