Pärlpyssel iFokus

Pärlpyssel

Etikettplaströrpärlor-prp
Läst 4977 ggr
jossa5
1

Stryka pärlplattor?

Hej hej,

Är ju ganska ny här inne, och inte jätteaktiv, men läser det mesta som skrivs iaf.

Men nu har jag en fråga, ni som bygger pärlplattor, stryker ni bara ena sidan, och vilken sida visar ni upp? Den smälta, eller den osmälta?
Min sambo tycker att jag borde stryka på båda sidor, så att det sitter ihop bättre, men jag är tveksam. Så ni får gärna berätta hur ni brukar göra.
Samt vad gör ni med allt ni pärlar ihop? Jag har funderat och kommit fram till att vissa av sakerna man gör kan man ju använda, magneter tavlor, glasunderlägg, men allt annat?

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Svarttusch
0

Det beror på vad jag gör och av vilka pärlor. Sonens pärlor är ganska dåliga och behöver strykas på bägge sidor. Men mina Nabbi-pärlor brukar jag bara stryka på ena sidan. Jag tycker den ostrukna sidan är den finaste så det är den jag visar såklart, men det är ju också en smaksak.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Omnom
0

Jag stryker båda sidor, men stryker jag bara den ena så visar jag den strukna sidan :) som sagt en smaksak :) men stryker man på båda sidorna så håller det ju bättre :)

Marinas Mix
0

Gör jag gemen efter Emos mönster stryker jag på båda sidorna annars bara ena sidan och då visar jag den ostrukna sidan.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

nickiee
0

stryker 1 sida och visar den o strukna sidan den är finast

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

jossa5
0

Det är alltså lite varierat hur ni gör. Va kul, då finns det alltså inget fel! 😃 Får prova mig fram och se vad som känns bäst för mig då. Tack för era svar!

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Emo
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska man göra hållbara leksaker till små barn, så kan det vara bra att stryka båda sidorna, men ska det "bara" vara prydnadssaker eller föremål, som hanteras av större barn och vuxna, så blir det snyggast, anser jag, att bara stryka ordentligt på en sida förutsatt att man använder originalpärlor.

Detta vykort strök jag på en sida och skickade (utan kuvert) från Röke i Skåne till Göteborg. Det kom fram helt.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

nakenkatt
0

#6 helt otroligt,så fint. jag skulle ha blivit jätteglad den dagen jag hämtade posten!!!! och det blev säkert den som fick det.

Emo
0

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973