Pärlpyssel iFokus

Pärlpyssel

Etikettutanför-ämnet
Läst 921 ggr
Marinas Mix
0

Söndagspärlan*

Idag blir det fritt pärlarbete här. Ute regnar det och är hur grått och trist som helst, så jag kryper in i pärlhörnan och klappar fint på alla färgglada pärlor och ser vilka av dem som vill bli något.
Vad hittar ni på idag då?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Svarttusch
0

Här är också grått och trist och vi städar (känns som jag inte gjort annat hela veckan :P ) inför kalas senare idag. Just nu tar jag bara en paus för ryggens skull. Hoppas på att få pärla ikväll :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

nickiee
0

hua inget skoj med mer regn men bättre regn än snö ..

här blir det å fortsätta med å göra marsvin har lite trådar kvar som är uppklippta till såna .sen mata djuren å kanske så några frön  . å sen jobba i kväll igen .

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

jossa5
0

Gör lite allt möjligt idag. Lite städ här och lite pyssel där. Nu blir det dock snart lunch, men efter det fortsätter det med mer allt möjligt. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

anki1
0

jag begrundar mina inköp från syfestivalen. jag köpte bla silvegrå mirakelpärlor. och funderar på knutet armband där. så köpte jag stor fyrkantig platta för prp och dito pärlor i vitt o blått. tänkte göra ett karottunderlägg med en virkad grytlapp som förlaga. Det var mycket fint jag köpte. så det snurrar i huvvet just nu.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Emo
0

Jag har lagt lite tid på att fotografera i mörker.

Sen har jag gått igenom Papperspyssel/Scrapping på Pyssel och gjort en kommentar om utvalda trådar. Sen passade jag på att tala om för de scrappare som läser på scrapsajten att det pågår aktivitet på Pyssel.

Månadens tema:

http://pyssel.ifokus.se/discussions/52f2077d8e0e74190b000423-februaritema-pa-pyssel?discussions-1

Nu tänker jag vila en stund.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Emo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har tittat på ishocky och Oni har fått ett gott tuggi.

Svarttusch
0

Nu har vi haft kalaset, den här gången var det jag som fyllde (igår) så jag fick finfina presenter. Min bror hade t. ex gått lös inne på panduro och köpt massa tillbehör! Jag vill inte ens tänka på vad det kostade :O Jag tycker inte att jag har råd att handla på panduro när jag tycker det finns liknande på andra ställen billigare :P 

Sen av min mamma fick jag två superbra förvaringslådor. Stora i plast med indelningar. Den ena är anpassad som en "sylåda" så där fanns fack i flera olika stolekar, i den har jag nu verktygen, tråd, wire, klolås, klämpärlor och hattpinnar bland annat. I den andra lådan som är lika stor var det sex lika stora fack så där har jag pärlor istället. Och det bästa av allt, jag har plats för mer pärlor och tillbehör! Vilket är bra för jag får väl ett monsterpaket nästa vecka med det jag köpte på rea ;) Ska dock införskaffa zip-påsar och klisterlappar så det blir bättre förvaring.

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Marinas Mix
0

🎂 och grattis i efterskott svarttusch. Ja Pandyro de kan ta bra betalt för sina grejer.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Svarttusch
0

#8 Tack Marina! Ja verkligen, man undrar ju hur de kan gå runt. När jag scrapbookade tyckte jag det var lika billigt eller dyrt som någon annanstans, men med smycken tycker jag det blir väldigt dyrt!

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Emo
0

Grattis i efterskott Svarttusch. Kul att du fick rätt sorts presenter.

Svarttusch
0

Tack Emo! Jag tycker det är fantastiskt att jag fick så bra presenter för jag har inte önskat mig något :P Men mamma brukar pricka rätt och det var hon som tipsade brorsan :)

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

nickiee
0

7… stort grattis i efterskott .. åå va bra presenter du fick

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

anki1
0

Grattis i efterskott. ja Panduro är dyra, och förpackningarna är små. Pärlsträngarna är bara 25 pärlor i och kostar runt 30 medan jag kan få en sträng med 70 80 för ca 45 kr på tex bicone och till bättre kvalitét.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk