Hemmets pärlor*
Idag blir det lite annat än pärlpyssel till en början, men sedan ska jag nog sätta mig ner och få lite ordning på pärlbord #2. Kanske jag hittar lite inspiration där.
Vad hittar ni på idag då?
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Funderar på att försöka hitta diskbänken under disken. 😊
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Kanske försöker jag rota runt bland pärlgrejorna och scrappysslet, för att kunna delta i lite tävlingar. Det har ju blivit "lite" annat när jag roat mig med Jeanettes e-handelssida. I eftermiddag kommer bokbussen och det brukar vara riktigt roligt.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Har en hel del jobb att få undan innan jag kan plocka fram mina pärlor. Trist när jobbet kommer i vägen för ens hobby 😉 Började på ett spännande projekt igår. Får se om jag lyckas få till något, som jag kan visa.
Igår berättade en kompis att dom hade sett råttor utanför deras hus. När jag gick och la mig igår hörde jag ett konstigt tassande ljud och tänkte att nu har vi fått möss bergis. Lyfte blicken och ser en helt gigantisk spindel några decimeter från mig på väggen. Den var ca 7 cm i diameter (inkl ben såklart) och stor svart och kraftig. Jag kan lova att jag hoppade långt därifrån och sen fick maken ta bort den. Dom brukar hålla sig i källaren, men nu hade den tagit sig ända upp i sovrummet. Den var alltså så stor att det lät när den gick. Brrr….
😮😮Hua Jeanette, de är ena läskiga kryp
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Ja, jag ryser bara jag tänker på den…. det tog ett tag innan jag somnade.
Här är det jag som får ta bort spindlar. jag sätter ett glas över den och skjuter in ett papper under, så är spindeln fångad i glaset, med pappret som lock vänder jag glaset o bär ut spindeln. fast så stora tycket tom jag är obehagligt.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Förr hade jag insekts-och spindelskräck, men det gick över i och med att jag fick barn. Sonen var mycket intresserad av småkryp när han var liten så vi låg och kröp överallt och letade "söta" små kryp… 🤢 Så jag har inte så stora problem med dom längre, men när dom är så där stora, då går det bara inte.
ojoj så ser mitt pärl bord ut nu i stort set.men ska städa det ska fota innan å efter å lägga upp bilder ..
4..å hua för såna spindlar brrr
ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på min hemsida www.nogg.se/spiiidis1