Pärlpyssel iFokus

Pärlpyssel

Etikettutanför-ämnet
Läst 655 ggr
nickiee
0

Pärlskoj idag?*

idag ska jag göra 3 st 3d krokodiler klara + göra lite stamblad till mina pärl blommor hm har nästan 400 st blommor som ligger på bordet har satt fast pistillen + kronbladen . å det fattas nu 6 st underblad + 6 st stamblad + 3 st brudslöjor till alla ojoj så där finns det jobb å göra ..sen får jag se om jobbet ringer å frågar om jag kan jobba .om ej så hinner jag mycket pärlor i dag..

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Marinas Mix
0

Här har det snöat lite i natt, så jag ska pyssla inne. Behöver återigen städa på pärlborden. Förstår inte varifrån allt kommer🤔
Kanske "chefen" som hjälper till när jag ligger och sover

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

anki1
3

jag ska knyta ihop 2 st armband. jag hade som mål att göra 20 st till idag. Jag har gjort 24. Kunde inte sluta. jag gör ett till så har jag gjort 25. Sen får det vara bra. jag har ont om pärlor.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

nickiee
0

1.. ajaj inte skoj med mer snö ..hm ja det där med att pärl bordet blir fullt med saker det känner man allt till. mitt är i  ett  stort kaos nu..

2.. oj du har hunnit mera då ju bra jobbat . men är svårt att sluta när man börjar …

nu så har ja varit ute med hunden å frukosten klar . dags å sätta igång med pärlorna . + lyssna på ljudbok …

[JeanetteK]
1

Här är det ganska lugnt för tillfället. Jag har just varit ute hos djuren och ska snart sätta igång att jobba. Fick slänga ut våra två ungtuppar idag för dom hade skrämt upp hönorna ovanpå redena och gick sen och patrullerade nedanför…. Nu går dom och irrar här utanför och försöker komma på hur man kommer in igen! 😃Det kan dom ju få undra ett tag så får hönorna lite ro och kan komma ner och äta lite. Inte bara toppen med vårkänslor… 🤪

nickiee
0

jaha då va jag klar med dom  3  krokodilerna ja skrev om först.nu blir det lite stamblad

Emo
0

#5 Du, som gör så många vackra saker, vad gör du med dem sen?

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

nickiee
0

6..allt med djurmotiv säljer jag på reptil mässor + säljer även lite till vänner å deras vänner

nakenkatt
0

#7 skulle gärna vilja se lite vad du gör. Är ägare till fem stycken reptiler här hemma.

nickiee
0

8.. har pm  till dej min hemside adress .annars står den under min presentation .

anki1
1

De 25 armbanden är klara, och fotade. Nu tar jag med 20 av dom till PROs handarbetsgrupp . 5 Behåller jag själv. Det är så kul att kombiinera ihop dom på olika sätt. så får vi se hur det går. Jag lägger upp bilderna här lite senare.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

nakenkatt
0

#9 trevligt, tack.

ommok
2

#7 Nu blev jag också nyfiken på dina djur, nickiee! Det vore jätteroligt om du gjorde en egen tråd och visade oss här på siten vad du gör! Vi vill gärna se varandras saker här och bli inspirerade till att försöka oss på nya saker!

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

nakenkatt
0

# 7 såå fina krokodiler .

Svarttusch
0

Idag har jag fått världens bästa födelsedagspresent ;) Jag fick plocka ihop pärlor i en webshop med 45% rabatt. Kändes skönt att shoppa så mycket för så lite pengar. Kostade 263 kr med frakt och skulle egentligen kostat 415 plus frakt :) Köpte massa blandad, både pärlor, lås och en kumihio-platta :) Nu får man bara vänta på en lång leveranstid, men det kan det vara värt :) Synd bara att jag inte hittade det innan, för nu var det väldigt urplockat.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Marinas Mix
0

Kumihimo som är så roligt. Du har väl läst min artikel om just Kumihimo? svarttusch.

Så typiskt att inte hitta direkt, när rean startar😭

_

Svarttusch
0

#15 Marinas Mix, självklart har jag läst din artikel, varför tror du jag blev intresserad från första början? 😎

Ska senare införskaffa s-lon så jag kan göra med pärlor också, men det får dröja lite tror jag :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

nickiee
0

11, 13.. varsågod . bara skoj när andra kikar in . tack för du gillar dom . är alltså en krokodil/ödla  ovan sida är krokodil å under sidan en ödla ..i morn ska jag lägga in nya bilder på hemsidan med djur som är klara å där finns det 4 st krokodiler som bara är det + andra djur ..

12..  jag ska göra en tråd men lägger bara ut några bilder på djur + blommor .men kika in på min hemsida  där är det 155 bilder under pärlalster nu .. klicka in på min presentation här så ser du adressen dit.

nickiee
0

12..  kika även på den tråd ja gjorde om pärlbroderi på aida väv

Marinas Mix
3

Svarttusch. Jag håller på med artikel nr 2 om Kumihimo nu och det blir med pärlor.

_