P(h)ärliga I-landsproblem*
Idag fortsätter jag med min pärlexkursion.
Nu håller jag på och inventerar alla pärlpåsarna och stöter på det lilla problemet att i vissa stora påsar finns där en liten slatt kvar, så då ska jag ju pytsa om den slatten till en mindre påse, men då är det ändå för många för att de ska rymmas i den mindre påsen🤓 Nåväl det löser sig på något sätt.
Kallt ute -5,9 grader, men skönt för då ligger snön kvar och vi slipper slasket.
Vad hittar ni på idag?
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
hade planerat en eftermiddag med pärlpyssel här hemma men men.Min katt har börjat löpa och hon är alltså inte dräktig som vi hade hoppats på.Så nu bär det iväg till Västerås igen och den väntade katt kavaljeren,hoppas på bättre tur denna gång.
Japp Niwa en himla massa. Fast å andra sidan har jag ju "samlat" på dem i i flera år och under tiden lagt några påsar här och några påsar där. Nu ska de samlas i samma låda😃
_
Min nya fina blåa pärlresväska menar jag förståss, men det vete katten om de får plats i den. Måste nog skaffa en till😂
_
God eftermiddag gott folk!
Bra jobbat Marina! Det är alltid roligt när man har fått ordning på sina pärlor. Det är bara att fortsätta!🙂
Lycka till med parningen Nakenkatt!
Idag har det varit innebandy för hela slanten. Sonen har spelat Newbody Cup som är en cup för hela Sverige. De vann nu steg 2 och representerar Skåne och i kvartsfinal i Växjö! Roligt!
Otur, nakenkatt. Hoppas på bättre lycka nu. Källingar som är så gulliga.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Håller också tummarna för att det går vägen den här gången nakenkatt
_
tack ska ni ha. har fått telesamtal från kärleksparet att dejtandet var i full gång där borta!!!!
Har hittat lösningen på påsproblemet. Det är ju bara att beställa hem mera pärlor, så de fyller upp påsen😂Inte så att jag behöver leta efter en mellanstorlek på påsarna😃
_
Du är klok du Marina! Mycket bra lösning! 😂
Bra lösning hihi.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Visst är det😂 Alla ursäkter för att få shoppa pärlor är helt okej eller??
_
#14 Jag lyckades hålla mig undan Caraga! Men jag handlade på andra affärer som inte hade rea istället, kanske inte så smart ;)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida