Pärlpyssel iFokus

Pärlpyssel

Etikettutanför-ämnet
Läst 1772 ggr
Marinas Mix
0

Söndagspärlan*

Känner mig som åsnan mellan hötapparna.
Har plockat fram flera UFO;n som jag nu ska välja mellan, men inget av dem lockar direkt.
Det är nu jag blir påmind om varför de ÄR UFO;n.
Så vad gör jag?? Jo vräker ner alla i en bytta och gömmer den och ser om jag inte kan hitta på något annat roligt😃
Vad hittar ni på idag då?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

anki1
0

Jag håller på med en beställd ring i RAW. Den är i princip klar. och har gjort en ring till med en större pärla på som sten. också nästan klar. De UFOn jag har kvar får nog ligga till sig lite till. De vill sig liksom inte. de får "mogna" lite. så ska jag fota ett wrap armband jag gjorde igår kväll. har äntligen kommit på tekniken. Troligtvis blir det ett till under dan.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

nakenkatt
0

Fryser eldar och åter fryser.Längtar till sommaren!!!

Emo
0

Jeanette och hennes man Björn har hälsat på oss och nyss kört. Jeanette och Oni hade kul med snöbollar och jag med kameran. Det får bli en egen tråd med de bilderna.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[JeanetteK]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp vi är hemkomna från vår tur till Emo. Och Oni så klart! Vår egen hund, Zero, tyckte jag luktade mycket gott av Oni och har nästan suttit i knät på mig! (bilden är från i somras, men bara för att få koll på att storleken inte passar för att sitta i knät😉).

Marinas Mix
0

Ja du Jeanette våra fyrbenta pälsklingar, de kan nog knö sig in var som helst😃

Höjden här är ca 10 cm

_

Niwa
0

hehe leker ni kurragömma Marina?

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Marinas Mix
0

Japp, "Chefen" tror att hon är osynlig😂

_

nakenkatt
1

vilken mysig bild.När vi ändå är inne på djur ska ni få se när min nakenkatt Eddie stjäl vatten ur kaffeautomaten,trots att han har en egen skål.men en dag tog jag honom på bar gärning.

Marinas Mix
0

Jo nakenkatt. Det där känner jag igen. Alla vattenställen är "chefens" trots att hon har egna vattenskålar här och var.

_

Svarttusch
0

Jag har precis insett att jag är "fast" i pärlträsket helt och hållet! Nu skickade jag en beställning till Jeanettes shop på prp! Tänkte det kunde vara roligt att pyssla med sonen, med mina helt egna pärlor haha ;)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

nakenkatt
0

Ja det är jättekul,har precis kommit igång.Har gjort ett gäng ladugårdsdjur,och en struts och en liten sköldpadda.Väldigt rogivande och avkopplande tyckte jag att det var att sitta och plocka med.och så blir det ju kul när barnbarnen kommer på besök också. Vi hade tänkt på lördag och pärla här hemma fem flickor och jag,sedan har jag lovat pizza.Det ser jag fram emot.

Svarttusch
0

#11 låter ju jättetrevligt :) Jag har ju turen att min stora pojk (4 år) tycker om att pärla och "tjatar" om det ganska ofta. För det är väldigt rogivande att sitta och pärla :)

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

nakenkatt
0

ja absolut känner att jag mår bra av det efter en stressig dag på jobbet.Ska bli kul att komma igång lite mer nu.har varit sjuk och varit på semesterresa,men jag har också beställt lite nu av jeanette.Väldigt smidigt att kunna beställa av henne.Den här gången vart det lite mönster på div.Eftersom jag är en stor djurfantast har det mest blivit djur,men tänkte prova lite andra saker också.jag jobbar med ungdomar med funktionsnedsättningar och min tanke är att längre fram kunna sysselsätta dem med att pärla.Tror att det skulle vara väldigt bra för dem att komma till ro med lite pärlande,min chef var jättepositiv till det.

Svarttusch
0

Ja det är ju supersmidigt att beställa av Jeanette :) Jag börjar med en "nybörjarpaket" och så får man utöka efter det :) Vid vissa tillfällen vill man göra smycken och vid vissa tillfällen pärlplattor tänker jag :)

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Emo
0

Katter är härliga och era bilder är så fina och roliga. Önskar jag kunde ha katt igen, men det är för sent. Har man haft katt de flesta åren och oftast både katt och hund, så får det räcka med vovsingen nu.

Hoppas ni får lika roligt ned prp som jag har haft och hoppas få i fortsättningen också.

Det fina med att vara medlem här är ju att ni kan ställa frågor så fort ni undrar något.

nakenkatt
0

#15 tack för det.Då måste jag bara få säga att den här sajten är jättetrevlig.Ni är hjälpsamma, delar med er och ni har ett underbart klimat här inne,man känner sig hemma direkt.och hjälp att komma igång har jag verkligen fått.Jag tror alla trivs jättebra härinne,och det är tack vare er.

Svarttusch
0

Jag måste hålla med Nakenkatt, det är en supertrevlig site, där ingen fråga är för dum och alla är välkomna :) Fortsätt så :D

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Niwa
0

klart man måste fråga, annars får man ju aldrig veta. <3

vad kul att höra att ni trivs!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

anki1
1

tycker också det är trevligt här. Det finns andra siter, som jag är med på där admin är snäsiga o tråkiga (men det gäller ing

et här på Fokus). och tar bort om man råkat kommentera  sin tråd. Eller lagt in fel. Men jag vill ju vara synlig på en del siter, så jag får väl stå ut med det. Men som sagt var här är det alltid trevligt o trivsamt.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Emo
4

Vi tackar för alla glada kommentarer och påminner om att de viktigaste reglerna här är:

1 Ha roligt
2 Respektera upphovsrätten

sen är resten lite sunt förnuft.

Sajten blir ju som medlemmarna gör den.

Marinas Mix
1

#12 0ch #13
Jovisst är det rogivande. Jag kan sätta mig med mina pärlor och det pågående projektet och tänka att jag bara ska sitta en liten stund och så pokus har det gått flera timmar🤐

_