Pärlpyssel iFokus

Pärlpyssel

Etikettutanför-ämnet
Läst 1500 ggr
Marinas Mix
0

Nya pärltag*

Har kommit en liten bit i sorterandet och instuvandet i nya pärlresväskan, men fortfarande är där många påsar/lådor som skall gås igenom.
En del pärlor får flytta till mindre påsar först.
Vad hittar ni på idag då?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[JeanetteK]
0

Idag kommer maken hem! De åkte ut i kvartsfinalen i morse mot Färjestaden. Tråkigt men sånt händer. Ser fram emot att han kommer hem. ♥

Jag ska sjunga med kören i eftermiddag. Alltid roligt!

Jag har också lite sorterande att göra. Jag tycker det är väldigt kul faktiskt… är nog lite knäpp. 🤪😃Man får många bra idéer medan man sitter och går igenom vad man har.

Marinas Mix
0

Jeanette, du kan väl komma hit, så kan vi sortera tillsammans😃

_

[JeanetteK]
0

Det skulle jag gärna göra!

Niwa
0

hmm ni skulle se min lilla hörna just nu 🤪
sorterat är det men…… just nu är det mycket av ordningen allt överst😛

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Niwa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag städade i hörnan innan vi åkte på semester, det var bara det att jag plockade ihop alla saker från andra rum i lägenheten och la in i min lilla hörna och hux flux behövde det städas igen. förstår inte

anki1
0

Jag försöker få till såna bollar som jag gjorde till de här örhängena. Men det blir bara konstigt. Fast jag gör på samma sätt. men jag använde sk fairfallepärlor. Och experimenterar med runda. Ska kanske säga jag körde med "ballongvisp"metoden 10 pärlor som förslöts till en ring, sen trädde jag 4 pärlor och trädde i femte pärlan och så 4 till som jag trädde i första genomgången och så vidare. Kanske finns det bättre metoder. Jag har för mej att jag sett en beskrivning. ska kolla upp det.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

anki1
0

jag tänkte mig såna bollar som i Emos tråd: "Emos smycken av pärlor" som var sen jan 2013. Andra kommentaren tror jag. Dessa bollar tycker ag är så snygga. Och jag har i huvudet att försök åstadkomma såna.

Emo
0

Första steget boll av 30 runda pärlor:

http://parlkonst.se/smycken/bolltut.aspx

Andra steget, varianter av 30-pärlorsbollar:

http://parlpyssel.ifokus.se/articles/511b96a3d4ebea3d590324f8-kul-med-bollar-1?articles-1

Tredje steget boll av 90 pärlor:

http://parlkonst.se/smycken/bolltut90.aspx

Sen fortsätter man med att blanda lite av varje. 😉

Det jag visade i tråden du refererar till är enkla 30-bollar av sfäriska små plastpärlor. Mina favoritsmycken. Kanske får jag göra sådana till sonens sambo. Det har jag lovat henne om de köper lämpliga pärlor i Thailand (eller någon annanstans).

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

anki1
0

Så här ser mitt misslyckad försök till pärlboll ut, väldigt platt. Jag  har sett tuten och ska prova det.

[JeanetteK]
0

#5 Men varför gör man så Niwa, så gör jag med… allt som ska bort hamnar i mitt rum och helst på skrivbordet. 🤪Gillar att överst av allt ligger sopskyffeln! 😂

Lycka till Anki, till slut går det ska du se!

Nu har jag just kommit hem från vår lilla konsert med kören. Det gick jättebra! Var så hungrig att jag trodde jag skulle tuppa av innan maten stod på bordet. Råkade glömma att äta innan… smaaart! 😂

anki1
0

Hihi, Jag tyckte också det var lite kul med traven på pysselbordet. Jag håller på att öva på bollen.

Niwa
0

så nu är det rensat på bordet o sorterat in det mesta.
men grabbarna skrattade åt mig,jag skulle ta ner en låda och stoppa ner lite pärlor det slutade med att jag fick lådan m scrap papper över mig (tack o lov räddade jag den innan innehållet åkte ut) och en påse prp östes ut över golvet. grabbarna passade såklart på att kommentera -"men mamma, du säger åt oss att inte skräpa ner" inte blev det bättre av av att ytterligare 2 lådor dråsade i golvet när de sa det.

Marinas Mix
0

Det var väl därför du hade placerat sopskyffeln överst på bordet? För att skopa upp alla pärlor som du häller ut på golvet😃

_

Emo
0

Niwa, det är ju så man säger att man hittar så mycket när man städar.😃 Ibland hittar man sådant man inte trodde man hade kvar. Nu har du ju prp lätt tillgängliga. Bygg. 😉

[JeanetteK]
0

#12 😂Kan tro att grabbarna tyckte det var roligt när mamma var den som stökade till !

Niwa
0

mmmm

anki1
0

Så  här ser det ut. jag vet inte riktigt om det blir rätt. jag har inte riktigt listat ut var de 2 sista pärlorna ska in.

anki1
0

Jag ser ett fel på andra ringen. kanske därför jag inte får det att stämma. Det går lättare med den nya lampan, som har förstoring.

Emo
0

Alla ringar ska innehålla 5 pärlor vardera. Då blir det en boll.

Hoppas det blir lättare att se dem med den nya lampan

anki1
0

Nu har jag rättat felet och ska nu försöka lösa det där med de sista 2 pärlorna till ena halvan av bollen.

[JeanetteK]
0

Bra jobbat Anki! När man väl fått till den första så är det relativt enkelt sen. Och beroendeframkallande!

anki1
0

första delen är klar.