Dan före pärlafton*
Idag hoppas jag att det som står på listan inte tar knäck(en) på mig, utan att hopkoket samarbetar, så att jag sedan kan njuta av de där goda saltlakritsknäcken, som jag numera har på gottebordet.
Och i min lilla vrå av världen så ska skinkan tillagas idag.
Vad hittar ni andra på i dag då?
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
idag är det lite små stressigt, köttbullar ska göras, köttet ska stekas, skinkan ska griljeras, godis ska göras och slå in dom sista julklapparna 🤪
Vi ska till grannarna, som firar sin bröllopsdag i dag. Det blir nog något julfirande med julklappar också.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Maken städar köket. Jag har tvättstugan. Sen ska saltköttet kokas, skinkan griljeras. Baka drömmar och kanske nån annan kaka. tomta till samt byta till juldukar. O j visst ja slå in julisarna till barn o barnbarn. det tror jag var alles.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Jag har fått två fina julhälsningar idag. En hälsning var från vår son och hans sambo. Den andra var från en snäll scrappare. 😉
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
En snabb liten visit så här på kvällen. Brorsan hitkommen, köttbullar lagade, julskinkan i ugnen och nu paketinslagning! Kram på er alla!
Skinkan griljerad o avsmakad (perfekt) saltköttet kokt granen klädd o tomtarna på plats. (tror jag ska ta o räkna alla när vi plockar bort dom). De är rätt så många nu. fast inte som den där paret som har 6000 tomtar. Nu ska jag slå in lite paket. sist i kväll ska de speciella juldukarna på, de som gör att det blir jul. En har jag faktiskt själv vävt. så det är fint i morron när vi vaknar.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk