Pärlpyssel iFokus

Pärlpyssel

Etikettutanför-ämnet
Läst 1192 ggr
Marinas Mix
0

6*dan före jul(pärl)afton*

Ja det börjar närma sig den där dan då alla SKA umgås och ha trevligt, enligt vissa.
Själv föredrar jag att vara hemma, mysa i soffan med kisse och ha lite julmat och så några fina filmer på tv/dvd/video.

Nåväl. Idag blir det att plocka och pyssla lite. Kanske får jag för mig att sätta en pepparkattsdeg.

Vad hittar ni på idag då?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Emo
0

Så du skrämde mig.😮Vad säger du? Snart julafton. Usch, då måste man så många måsten - eller måste man inte?
Jag hade trevligt besök i går och vill nu använda en del av dagen till sådant vi snackade om i går. Det är roligare än julförberedelser.

Vi är ju ändå överens här i huset att vi önskar oss en lugn jul.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Marinas Mix
0

LUGN JUL😮 Går det med det monstret till hund ni har😂

_

[JeanetteK]
1

Hallå alla pärlande vänner! Nu har jag jobbat undan det första stora lasset av dagens jobb. Folk öser in fakturor och annat nu så här innan jul för att få allt på rätt sida årsskiftet. 🥵

Nu ska jag sätta mig och skriva en inköpslista och åka och handla julmat. Den här julen får det bli jul utan väldigt mycket av det som brukar finnas här. Det finns varken tid eller ork till det. Det som är bra är ju att det blir jul ändå! 🙂

Igår kväll var jag på genrep inför söndagens julkonsert. Hon körde hårt med oss och jag kom hem sent. I natt har jag legat och tragglat våra sånger kan jag lova! Både vaken och i drömmarna! 🤪😂

Niwa
0

oj det låter som du har fullt upp Jeanette.
jag är rätt glad att vi firar hos farmor el mormor på jularna, de gör mesta förberedelserna m mat och talar om för oss vad vi skall ta med,vilket oftast är sådant man köper. Självklart är det julstädat o julpyntat med gran o liknande och klappar som skall köpas men maten slipper vi dock till största delen.
I dag skall jag träffa väninnor på gröt lunch och hämta de sista julklapparna. helt bedårande söta stickade jultomtar som ena väninnan gjort till mig.
en till oss, en till barnens mormor,farmor o faster, fast de är så söta att jag skulle vilja behålla alla själva😇

Hälsa gärna på mig på Facebook.

nakenkatt
0

och jag har fått order av läkaren att ta de lugnt,ska försöka med det.Kommer ej bli så mycket med julen här hemma då vi ska åka runt till våra barn och fira jul.Den 6 januari åker vi till Karibien på semester.

[JeanetteK]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 Det låter mysigt med grötlunch! Visa gärna hur tomtarna ser ut, nu blir jag nyfiken! 🙂

#5 Jag vet vad man kan göra när man ska ta det lugnt - PÄRLA! Och på doktorns order också! Perfekt ju! 👍😃

Nu har jag jobbat klart och även handlat. Det känns jätteskönt, som om jag lastat av tre ton från axlarna!  🥵

Emo
0

Då ska ni inte svälta i jul.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

nakenkatt
0

"6 ser jag rätt? har du gröna ägg? det hade jag också på den tiden jag hade höns. Kul.

Niwa
0

jeanette: ska se om jag hinner fota dem, tyvärr hade hon dem inte färdiga. som det ser ut nu efter att jag träffat henne så får jag vara glad om jag får dem på fredag, vi skall åka till mamma på lördag o fira minijul då hon jobbar hela jul. min väninna försöker att inte stressa vilket hon lyckas rätt bra med då hon tyckte att hon hade massor av tid till att göra klart dem på 😂

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Marinas Mix
1

Niwa, så bra man ska inte stressa, det är inte bra för blodtrycket.
Känner så väl igen det där. "MEN jag har ju gott om tid, det/uppgiften ska ju inte vara klar förrän då eller då" Sedan plötsligt är i förrgår😃

_

[JeanetteK]
0

#8 Nej dom är inte gröna, det är nog bara konstigt ljus på bilden. Det är faktiskt ankägg dom stora vita. Våra höns har paus för tillfället så vi får väldigt få hönsägg. Dom lite brunare till vänster kommer från våra dvärghöns.

#9 Hinner du fota så är det kul annars helt okej!

#10 Jo tack det där känner jag också igen!