Pärlpyssel iFokus

Pärlpyssel

Etikettutanför-ämnet
Läst 1640 ggr
Marinas Mix
0

Pärltomater*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sitter här och kollar upp vad de har i veckans reklamblad. Dags för matshopping.
Pärltomater, låter väl gott? Bara synd att de är så hiskelans dyra 200g= 15 kronor. Visst låter det görbart, men jag räknar ju alltid på kilopriset och det slutar på 75kr. Så gott lät det ändå inte.
Annars har jag varit produktiv här på morgonkvisten. Fick en idé till Jul/nyårssmycket och har nu fixat till den.
Det slaskar ute, så jag tror det får bli gummistövlar med thermosockar i när jag ska ut.

Vad hittar ni på idag då?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[JeanetteK]
0

Idag ska jag ha lite förhandlingar med mina arbetskamrater. Vi ska fördela om arbetsuppgifter och få nya. Det ska bli spännande att se vad som hamnar hos mig. Alltid kul med lite förändring!

I övrigt så ska jag på en avslutning i eftermiddag för en liten grupp jag är med i. Det ska bli trevligt, lite julfika och så.

Hoppas på att få någon timmes pärlande mellan dessa två saker!

Emo
0

Det blir nog lite fotograferande. En del bilder på hemsidan, som jag håller på med, behöver bytas ut.

Ska jag sen lägga in mer på pärlkonst.se behövs det bilder där också.

Dagens kalenderpaket ska öppnas och sen får vi se om det ska bli något gjort av det eller andra saker i dag.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[JeanetteK]
0

Oj, mitt förhandlande är redan klart! Vi är effektiva jag och min kära kollega! 😎Nu fick jag en dag ledigt och mina nya uppgifter startar från i morgon. Är jättenöjd både med vår fördelning och att jag nu alltså har MÅNGA timmar över! En gratis-extra-ledig-dag! Inte fel! 🎈

[JeanetteK]
0

Nu har jag även haft en avloppsspolare här. Vi hade stopp i avloppet i köket och det sipprade vatten ner i skåpet. Så det har varit många byttor och trasor i arbete. Det var ett rejält stopp men nu är det fixat. Men fy så äckligt det såg ut och fy så det luktar här hemma. Som om det bor ett gäng träsktroll här.

Niwa
0

blä denna förkylning jag dratt på mig är hemsk, den ger mig en huvudvärk som drar ur all ork ur kroppen.
orkar knappt inspirations surfa eller pärla färdigt ringen jag håller på med. Har suttit i soffan o kollat film med lill grabben hela dagen om man bortser från en stunds klädvikning som var alldeles total nödvändig. det var tomt i garderoberna

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Zahara
0

Efter att varit kräkfria nu i 24 timmar blir det till att handla kaninmat, storstäda till hästarna och allt annat man missade nu under kräksjukeperioden. Och ÄTA äntligen :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

[JeanetteK]
0

#5 Krya på dig Niwa. Låter inte kul. 🌺

#6 Skönt att du är okej igen! Kräksjuka är bland det värsta tycker jag. urk 🤢

Niwa
0

ojojojoj har handlat lite nödvändigt och hämtat grabben från skolan, jisses vad jag önskar vi hade hushållerska som kunde ta hand om barnen o laga mat nu. Eller att jag hade en Harry Potter som kunde trolla fram lite mat. Wii funkar som barnvakt just nu. själv hoppas jag på att någon kan trolla fram lite mat medans jag ligger kvar i sängen o slumrar en stund.
NEJ fy för kräksjuka, då har jag hellre snuva. Tror jag.😮

Marinas Mix
1

Min lilla utflykt idag blev oväntat trevlig. Hade ingen aning om att de skulle ha lucia på besök.
Visst var det en kort visit, men trevligt. De sjöng inte de traditionella luciasångerna.

Ni vet den där sången som spelas när de är i tomtens verkstad och alla leksakerna marscherar in i julklappssäcken, den har de visst satt svensk text till och den sjöng luciaföljet.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Niwa
1

men det är väl lite roligt att de förnyar lite, bara man får se ett traditionellt också

Emo
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Allt trevligt som ger oss fin julstämning är välkommet.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973