P(h)ärlig 2;a advent*
Idag sätter jag upp ett till kattsäkert ljus i fina Änglaljusstaken. Det blir den där batteridrivna "värmeljusvarianten".
Kollade tärnljusen nere på MAXI, men de handtagen är för stora för att gå ner i ljushållaren. Så då kan jag ju lika gärna placera ett ljus ovanpå hållaren.
Sedan blir det olika sorters pyssel idag. INOMHUS, förstås, vi hade -7,1 ute när jag kollade för en stund sedan🥶
Flis är bra rolig. Det ÄR för kallt att gå ut på balkongen genom dörren i vardagsrummet, men det går bra att gå ut från sovrumsdörren?
Vad hittar ni på idag?
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Vi hade -12 grader i natt. Den avblåsta och delvis nerblåsta presenningen ligger skrynkligt infrusen i poolvattnet. Det kommer att dröja innan jag kan snygga till det och sen väntar mig ett större jobb till våren, men blir sommaren lika varm som den senaste, så är det värt det.
Det mesta med hemsidan är klart nu, men en hemsida blir aldrig helt färdig, så jag kan vänta mig en hel del roligt i framtiden.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Idag spelar sonen match, så det blir spännande! Håller på med en del skåprensning också och ska åka till en kompis med urvuxna barnkläder efter sonen. Hittade kläder i storlek 146 bland högarna och min son är 185 cm lång…. tror att det är dags att skicka vidare.🤪
Snart dags för mig att kika i dagens kalenderpaket!
Ja se det snöar, ja se det snöar och vinden friskar i så jag ser bara snömoln utanför fönstret. Tur att man inte behöver ge sig ut idag.
Jeanette. Kör försiktigt, när ni ska iväg.
_
Här hos oss i Nerike snöar det också.Men visst är det vackert.idag bakar vi lussekatter.Har just beställt pärlplattor och pärlor,för det var väldigt kul.Vart faktiskt nöjd med de allra första pärlfigurerna jag fick till igår.Nu siktar jag på att göra flera djur till min hylla.Får och höns ska det snart bli.Ha en riktigt trevlig andra advent allihopa!!
Matchen blev inställd. Motståndarna ville inte ut och åka långt. Det kan man förstå. Så nu fick jag plötsligt tid över! 😎
Tur, Jeanette.
Nakenkatt, vi ser fram emot att få beundra dem.
Det snöar här också.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
#4 Ja, det ska bli roligt att få se dom Nakenkatt!
Har ni dagar när hjärnan lever sitt eget liv? En sån dag har jag idag och jag är allmänt rörig. Tur att det är söndag och jag inte ska jobba. 😉
Absolut Jeanette. Ibland går det bara inte att få den på rätt spår heller, hur jag än försöker🤓 Men det kan bli ganska spännande resultat av sådana dagar.
Så skönt att du slipper ut och köra, även om jag förstår att det är trist att matchen blev inställd.
_
Ååååh tack! 😘Hon är jättefin!