Pärlpanik*
Vet inte varför jag fick för mig att den där julpysselkvällen jag ska vara på och visa hur man ska göra enkla smycken, är på torsdag.
Då är det ju gott om tid eller hur?
Trodde jag ja…
Den är i KVÄLL. Nåväl bara att sätta fart och plocka ihop allt som kan behövas.
Sedan får jag allt ta och ringa till arrangören och ställa en del frågor.
Så nu vet ni vad jag hittar på idag.
Vad hittar ni på?
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Här är det kallt -9 grader. Det är nog för kallt för att jobba i trädgården. Jag ska sätta upp nät i den enda bit som saknar nät eller staket. När vi såg filmen hur grannans hund hade rusat över vägen och bet ihjäl en kanin, tyckte vi att det är bäst med ett nät i den gränsen. Jag fick ett nät i går, så jag ska hämta stolpar också, men det får vara lite varmare innan jag sätter upp det nätet.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
oj då MArina hoppas du hinner få ordning på allt till i kväll.
jag skall in till stan men en kompis och strosa runt lite på continenta, har aldrig vart in där innan för jag lyckas alltid komma när de har lunch stängt och jag orkar inte vänta. men i dag hoppas jag att det blir av att shoppa lite pärlor 😃
Hälsa gärna på mig på Facebook.
#2 Det finns vissa fördelar med att bo i en storstad. Berätta gärna mer om hur det är där, på Continenta.
Idag blir det en hel del jobb, kollegan är bortrest så jag har lite dubbelfix. Men det blir bra i plånboken, så det ska man inte klaga på.
Ikväll har sonen och jag plugg-maraton. Sista spurten innan terminen är slut och hans motivation är lika med noll. Så nu ska vi ta tag i det som blivit liggande och se till att allt är inne tills betygen sätts.
Hoppas du hinner få i ordning allt Marina och hoppas allt går bra i kväll!
nu har vi gjort stan.
Continenta,slöjd detaljer o panduro.
och den helt humana summan 320:- hamnade jag på.
och då köpte jag en uppsättning metall bokstavsstansar 2mm för 169:- så jag är riktigt nöjd.
Köpte lite swarrissar för 1:-/st, lite olika lås, motringar, vlieselin o mini prp. Tänkte försöka göra ett bokmärke med sonens namn i mini prp.
#6 Det verkar som om du har fyndat rejält.
Och jag har fått ihop en del som de kan fixa med ikväll. Nu ska jag bara käka lite middag och sedan bär det av.
Tack och lov att pärlor inte tar SÅ stor plats😂
_
Nyss hemkommen. Hade riktigt kul och träffade på flera gamla bekantingar.
Hade en annan utlärningsteknik den här gången och det fungerade bra, å andra sidan var de inte många vid min station, så jag hade verkligen tid för var och en.
Läskigt var det dock att ta sig hem. Glashalt på trottoarerna och busschauffören varnade när jag skulle kliva av. Hon hade svårt att bromsa och så kommer där bilister i full kareta. HUA.
Nu ska jag gå och ägna mig åt lilla damen.
_
ojoj låter lite läskigt Marina. Jag Ville knappt att äldsta grabben skulle leka ute efter skolan i dag för det är sådan lömsk halka. där man inte ser att det är halt utan det ligger ett tunt tunt islager på asfalten.
verkar som ni hade trevligt i alla fall, låter som en trevlig träff!!