Knutar, klämpärlor och andra sätt att sluta
Hur gör ni när ni avslutar eller skarvar. Har ni särskilda smarta grymling-knutar eller är det vanliga kärringknopar som gäller?
När man har wire använder man klämpärlor har jag lärt mig. Tyckte mig förstå att det finns typ wire-skydd eller liknande, som ska göra slutet hållbarare. Stämmer det?
Har ni andra smarta sätta att sluta på? Det är det svåraste tycker jag - att få en snygg avslutning på det hela. Det slutar ofta med att min grejer ligger o-fästade med långa trådar kvar.
Råbandsknopar Jeanette.
Syr jag med Silamiden gör jag halvslag runt en tråd inne i arbetet och så genom några pärlor till och så ett halvslag till.
Sedan på med lite lim. E6000 är favoriten. Den har en smal spets, som gör att man lätt kan placera den lilla limdroppen på rätt ställe
Annars är det klämpärlor på wiren och jag har en särskild tång, som man klämmer pärlorna med så de blir runda.
Ja wireprotectors är också bra. Sedan har du knutgömmor, som man kan använda i slutet av arbeten också.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Tack Marina! 😘
Jag använder kirurgknutar (surgeon knots) till enkel fiskelina.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Kirurgknutar? Kan du försöka förklara hur man gör dom? (Annars får du visa på måndag, men det är kanske fler som vill veta….😉)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Apropå knutar. Kanske inte alla som passar till pärlerier😃
_
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
och så kirurgknuten
_
Men toppen! Tack vad glad jag blir! 👍