Pärlpyssel iFokus

Pärlpyssel

Etikettdisplayer-förvaring
Läst 1216 ggr
[JeanetteK]
0

Det här med tråd...

Alla pärlvänner🙂vad använder ni för tråd när ni gör halsband och armband och annat? Jag har mest kört efter principen att jag tager vad jag haver, men det blir inte alltid så bra. Fick lära mig att använda wire och det var kul men det funkar ju heller inte till allt. Hur gör och tänker ni??

Marinas Mix
0

Till de flesta av mina sydda alster använder jag Silamide. Tycker bäst om den tråden, men sedan finns där ju en hel uppsjö med andra trådar, som Fireline, den är lite stadigare.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[JeanetteK]
0

Silamide har jag ingen erfarenhet av. Det ska jag googla på lite! Tackar! 😘

Marinas Mix
0

Frågar du Niwa, så tror jag hon har en annan favorittråd.😃

_

Emo
0

Fråga inte mig. 😉

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Marinas Mix
1

Nä Emo kör bara med fiskelina, för den är det drag i😂

_

Niwa
0

Jag har inte ens hört talas om din tråd Marina. Jag använder Fireline, SoNo & K.O ibland men fireline funkar till det mesta Så jag gillar också när det är lite drag i 😉

Hälsa gärna på mig på Facebook.

[JeanetteK]
0

Fireline hade jag hemma så det provade jag för första gången igår och det var mycket bra! Det kommer bli en favorit! SoNo och KO har jag inte hört om så det hamnar på min att-googla-lista.😉 Tack Niwa!

SaGas
0

Jag har inte gjort så mycket smycken än. Jag har använt fireline till de smycken jag gjort än så länge och tycker den är jättebra. Testade lite med silamide först, men den var alldeles för sladdrig för mig, hade iofs en väldigt tunn tråd. Fireline verkar funka till det mesta. När jag flätar Kumihimo med pärlor använder jag en tråd som heter silkon.

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken

[JeanetteK]
0

#8 Jag gillar Fireline jättemycket nu när jag testat den en del. Tror också den funkar till det mesta! 🙂

Emo, använder du fiskelina även till bollarna??

Niwa
0

tror jag säkert hon gör. den går att använda till det mesta. jag broderar t.o.m med den

Emo
0

Visst har jag fiskelina. Snart dags att köpa ännu en rulle klar genomskinlig 0,25 mm

Jag har genomskinlig 0,14 mm, ljusgrön 0,25 mm och mörkgrön 0,24 mm och en oöppnad x-strong braid Smoke (ingen aning om vad det är men det ser ut som flertrådig fiskelina). Den kostade mer än den vanliga, så någon gång får jag väl testa den. 😃

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Niwa
0

Jag har Fireline  0.008 & 0.006 i crystal o smoke.
0.1 köpte jag i en fiske affär i clear, men den är mycket slätare och inte riktigt lika bra att sy te.x herringbone el Peyote med tycker jag då trådspänningen släpper lättare. men att sy enkla nettinginspirerade halsband funkar ok. någon annan som tycker samma eller är det bara SBS hos mig??😃

[JeanetteK]
0

Niwa, när jag rotade i mina lådor hittade jag en rulle K.O! Nu har jag testat den och gillar den skarpt! 👍🙂