God Morgon 14/8
Dimmigt som bara den ute och svalt och skönt. Hösten är nog på antågande, synd för mina tomater har ju inte hunnit med.
Idag blir det ett besök på Blå Stjärnan med småttingarna, de ska få sin första vaccination.
Därefter blir det väl diverse pyssel hemma.
Symaskinen ska fram och när den ändå är framme kan jag ju passa på att fixa till en massa kläder som måste lagas.
Så ska jag se om jag inte kan få till en liten "boleroväst" med krage och lite halvlånga ärmar. Har ju köpt några billiga fleecefiltar, för detta ändamål.
Fast sedan slutar det väl med att jag sitter vid pärlbordet och förbereder inför Slöjd-Dagen den 24;e augusti😃
Vad hittar ni på?
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Här är det regn och åska. Skulle vilja plocka in alla djuren in i huset och se till att dom är torra och varma. Jag vet att dom klarar sig alldeles utmärkt, men jag är lite curling-morsa även till dom.😃
Har lite pärlpyssel på gång. Har städat ur mitt rum så jag har en bra arbetshörna och slipper ockupera uterummet!😉Borde en massa men tror jag struntar i det idag också!
Berätta mer om slöjddagen - vad är det?
Det är De 7 härardernas slöjdförening som har Slöjd och Spelmansstämma i Ramnaparken (Borås variant av Skansen)
Slöjdare och hantverkare får komma och ställa ut och visa upp sitt hantverk, sälja och lära ut om de vill.
Är jättetrevligt att få vara med på. Nu blir det fjärde året jag är med och vi har haft tur med vädret, hittills.
Grannen har varit med de senaste två åren och hon jobbar ju med lappteknik.
Ska finnas en bild på mitt "slöjdbord" i någon av mina trådar, finns den inte får jag väl ta och leta upp den och posta igen, eller så får ni en ny bild efter årets upplaga😉
Här kan ni läsa mer:
http://www.vastsverige.com/sv/boras/products/116483/Slojd-och-spelmansstamma-i-Ramnaparken/
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Spännande! Hoppas ni får bra väder i år också!
Vi har fått 39 mm regn i går och i natt, så nu klagar jag inte mer på den bristen, även om mer är välkommet. Jag städar i dag. Mitt rum behöver det. Jag får besök och då vill jag att det ska se någorlunda ut. 😉
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973