Godmorgon 6/8
Idag blir där en liten utflykt ner på stan, under förmiddagen. för framemot eftermiddagen ska det visst både regna och åska.
Förutom de där viktiga ärendena på banken och apoteket tänkte jag ta en liten vända in på Kupan och lite andra roliga ställen som tygaffären. Behöver lite knappar.
Panduro får nog ett besök också.
Fast först ska jag göra iordning lite på balkongen. Försvann ju en hel del plantor därifrån häromdagen.
Vad hittar ni på?
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
God morgon.
🙂
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
God Morgon. Tomatplantorna ska ha vatten. Det finns fler som är törstiga, så det blir lite jobb med vattenkannan. Rabatterna behöver lite ans då och då, så jag hade tänkt bära bort en del sten som samlades för ett tag sedan. Blir det regn i dag, så har jag en del att göra med brädor i det gamla huset. Jag hoppas ju kunna fortsätta med att lägga golv på loftet när sommarsysslorna i trädgården inte längre tar så mycket tid.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
God morgon!
Bönderna vattnar ute på åkrarna bredvid. Funderar på att smyga ut och ställa om vattenspridarna lite så de kan vattna mitt land också. 😇
I övrigt ska jag jobba en del och sen får jag hit en kompis på fika i eftermiddag. Det ska bli kul, vi lyckas inte träffas så ofta. Så en sockerkaka tänkte jag få till innan dess.
Har varit uppe och klappat på min vävstol. Snart dags att börja! Det måste svalna lite på övervåningen först. Har fått hjälp att sätta i varp så den står startklar!
Janette, det låter kul. Det är så roligt att väva. Vad blir ditt första projekt?
Det ska bli jättekul! Det ska bli en trasmatta. Jag längtar tills det går att jobba där uppe. Men det är nog ett tag kvar. Det är jobbigt bara att sova.
Ska bli kul att se sedan Jeanette, du kan väl ta lite bilder under arbetets gång och visa?
_
#5 Låter som ett bra projekt. Blir det i tuskaft, rosengång eller något annat? Trasmattor är bra att ha (om man inte har hund som rör till dem).
Ska se till att fota när jag sätter igång! 👍
Det blir tuskaft och rosengång. Min kära vävfröken som hjälpte mig med varpen har även hjälpt mig med en plan framåt.
Ja du, mattor och hundar… Kan tala om att katter och tonåringar också är bra på att flytta mattor. Mattstop under hjälper knappast. Men jag står ut för jag är lite kär i trasmattor! 🙂
god morgon vad kul med en vävstoltur jag inte har plats med en för då hade jag nog haft fler hobbies 😃
jag måste rensa lite i min lilla pyssel hörna,sedan blir det nog Ikea till eftermiddagen då en kompis ville dit .
sedan skall jag pärla lite senare, har pärlabstinens efter sommaren 😃
jag gjorde 2 halsband i går kväll
Hälsa gärna på mig på Facebook.
Och jag ska traska iväg på min lilla utflykt nu. Det blir motion. Ingen idé att försöka ta en buss, de går så sällan.
Bättre att gå, då kan jag bestämma själv när jag fått nog av stan 😃
_
God dag får väl jag säga då 😉
Hittills har jag hunnit ge kaninerna mat och åkt hem till kattungen :) Jag vaknade sent så jag har inte hunnit med så mycket ännu!
Vad jag vet så ska jag i alla fall färga håret idag med hjälp av min syster, men säg inget till mamma för det ska bli en överraskning hehe ;) Mörkbrunt hår denna gång då sista färgningen är väldigt blekt och inte särskilt snygg 😇
Katten ska få komma ut en stund men just nu får hon lov att vänta när matte är lat 😎
//doge