Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 577 ggr
Marinas Mix
1/5/17, 8:23 AM

Vinterpärlor*

När termometern visar på -10,5 grader, så är jag ganska så glad över att jag INTE behöver ge mig av ut.
Kanske kan jag få till det med något av mina pärlprojekt idag, eller, så städar jag bort julen, granen har nog gjort sitt nu, den barrar rätt bra.
Vad hittar ni andra på idag då?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
Tjeja
1/5/17, 8:43 AM
#1

Ja burr för kylan idag!

Här är det "bara" -7 idag ändå tack och lov inte som i Nikkaluokta där det var -41.3 inatt tydligen!  😮🥶

Jag ska i alla fall försöka få tummen ur och flytta om lite hyllor i min hobbygarderob! Har satt skjutdörrar på den och då passar inte lådorna högst upp med ullgrejor i längre. Så översta hyllan behöver flytta ner ett par cm och därmed en av pärlbyrålådorna också. 

Men det där med att få tummen ur alltså… 🤔det är det svåraste för mig när jag är ledig hemma ensam! Behöver sällskap för att få energi liksom.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Emo
1/5/17, 9:07 AM
#2

Jag pysslar med min e-handel. Snart får jag min nya hemsida, men nu testar jag lite här. Får se om jag får några tips och goda råd inför framtida förpackningar.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

nickiee
1/5/17, 2:28 PM
#3

har byggt en djurhylla men han ej klart då det fattas prylar till nr 2 blir klart nästa v

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

anki1
1/5/17, 3:22 PM
#4

jag har städat och sorterat i min pärlhylla. försöker få till nåt som liknar ordning på min ännu så länge begränsade yta. men väntar en del besök i kväll, så jag får vänta lite med  med sorteringen. Det går inte att tänja mer på utrymmet längre.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

lillnessie
1/5/17, 3:35 PM
#5

Jag har nu fotograferat en del smycken. Jag lägger ut bilder ikväll på smyckestillverkningsajten om jag hinner. Vi har haft -37 som mest idag så lite bakning med barnen har det oxå blivit.

Tjeja
1/5/17, 3:56 PM
#6

Huuuu #5 så kallt! Så man kan värma sig i frysen då jue… Vart bor du? Hur orkar ni med den kylan? Vad har du för temperatur inomhus när det är så kallt ute? Får barnen ens gå ut i den kylan? ..uj många frågor det blev! 😅

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
lillnessie
1/5/17, 5:15 PM
#7

#6 ja det är riktigt kallt, att säga att man är van är väl inte riktigt hela sanningen, men vi har den tempen åtminstone nån dag varje vinter. Vi bor i mellersta Lappland och har riktig vinter. Barnen kan visst vara ute en kort stund men de får ju klä sig ordentligt och inte är det så kul heller. Men inne har vi det varmt och skönt. :-)

Tjeja
1/5/17, 5:18 PM
#8

#7 Tja.. ett par dygn om året klarar man förstås av. Då har jag nog svårare för mörkret istället. Men ändå… brrr! ha ha

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: