Annons:
Etikettpärlverkstan
Läst 1976 ggr
[[Månen@]]
1/7/14, 9:52 PM

vad heter metoden?

Hej vad heter det när man väver in pärlor? När man använder endast nål tråd och pärlor och kan göra hela halsband och andra smycken utan att man ser någon tråd. Jag mrnar inte de där när man sätter upp ett gäng trådar bredvid varandra och väver in pärlor utan man har bara en tråd och sen sätter man på pärla för pärla Jag tänkte börja men vad heter tråden man ska använda?

Annons:
VildaVittra
1/7/14, 9:55 PM
#1

Är det Peyote du menar?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[[Månen@]]
1/7/14, 10:00 PM
#2

Jag såg det ordet på en video men på den viden "vävde" dom inte som jag vill testa, dom gjorde på ett annat sätt och från ett annat håll men det är ju samma princip typ?

VildaVittra
1/7/14, 10:08 PM
SaGas
1/7/14, 10:28 PM
#4

Det finns väl flera olika tekniker där tråden inte syns. Brick stich kanske? Tror det heter så…

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


[[Månen@]]
1/8/14, 12:19 AM
#5

Jo men det är nog det ni säger.. vad ska man ha för föråd då? Vad heter den ? :)

[[Månen@]]
1/8/14, 12:19 AM
#6

Tråd * :)

Annons:
VildaVittra
1/8/14, 12:34 AM
#7

Vilken du vill och som passar till pärlorna.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Marinas Mix
1/8/14, 6:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Månen@
Tror du tänker på fyrkantsstygn (squarestitch).
Gillar den tekniken eftersom jag bara har en tråd att hålla reda på. Jämfört om man väver med pärlor, så måste man ju fästa alla de andra trådarna också.
Till den tekniken (liksom alla andra sydda) använder jag silamide eller fireline.
Nu ser dessa flaggor inte så kul ut, men det beror på pärlorna, som var riktigt ojämna, men eftersom det bara var testning av mönster och för att kunna visa mina kursare, så tog jag det billigaste jag hade i lådan.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[[Månen@]]
1/11/14, 1:19 PM
#9

Ja precis :) rakt så där, det finns ju ett amnat sätt som jag tycker är fult som man kan hitta överallt de är inte rakt så pärlorna ligger brevid varandra och så sticker varanannan ut :s inge fint

Niwa
1/11/14, 4:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Peyote så blir pärlorna lite mer vågigt placerade så det är nog det du inte gillar. Detta är gjort i Peyote.
just detta är mitt första så här syns tråden lite väl mycket då jag inte spände ordentligt, men man ser dock att pärlorna inte ligger rakt i rad

Hälsa gärna på mig på Facebook.

SaGas
1/11/14, 4:37 PM
#11

Det var ju ladder stitch jag tänkte på! Men det kanske är samma sak som square stitch som Marina skrev? Iaf ser resultatet likadant ut:)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Upp till toppen
Annons: