Annons:
Etikettdisplayer-förvaring
Läst 1598 ggr
Svarttusch
12/30/13, 12:08 PM

Var köpa bra verktyg? Och vilken tråd?

Nu blir det ett par trådar från mig haha :P Jag har länge funderat på att börja med pärlor, först tänkte jag Photopearls men jag lägger det på is lite. Därför är jag lite sugen på att göra smycken och har redan lagt en beställning på berlocker och lila pärlor (tänkte att det är smart att börja med en färg istället för att köpa enstaka av varje färg och då inte ha tillräckligt för att göra något smycke). Köpte även memorywire till både arm och hals, tänkte det kan vara bra att börja med. Men man kan ju inte göra allt med memorywire, därför undrar jag vilken tråd som rekommenderas att börja med? Jag har förstått att trådar måste limmas i knuten, är det olika lim för olika trådar? 

Sen behöver jag ju köpa verktyg, har fattat det som att det är tre tänger som behövs. Plattång, rundtång och avbitartång. Spelar det någon roll var man köper dessa eller kan man köpa dem på Biltema?

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Annons:
Niwa
12/30/13, 8:20 PM
#1

Jag köpte mina verktyg på clas ohlson o jula de funkar kanon o de 3 räcker bra att börja med :-)

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Svarttusch
12/30/13, 9:04 PM
#2

Åh vad bra, då får det bli en tur till CO, det är närmsta :) Tack för svar Niwa :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Marinas Mix
12/31/13, 7:14 AM
#3

Kolla bara så att tängerna är släta på insidan och inte räfflade för då blir där fula märken

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Emo
12/31/13, 8:31 AM
#4

Har man bara tänger som är räfflade kan man klara sig ett tag med att linda maskeringtejp om.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

anki1
12/31/13, 10:17 AM
#5

Köpte mina på Panduro. Kostade då runt 80 kr st. Men köp inte de små "minitängerna" de är värdelösa.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Svarttusch
12/31/13, 10:28 AM
#6

Åh tack för alla tips och råd :) Nu vet jag vad jag ska kolla på 🙂

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Annons:
Marinas Mix
12/31/13, 10:35 AM
#7

Och jag älskar mina minitänger visserligen är de av ett dyrare märke. Har man små händer är minitänger bra.
Jag köpte ett set med sex tänger på Harald Nyborg, för 99 kronor, men nu när jag kollade så kunde jag inte hitta dem igen😕

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Emo
12/31/13, 10:39 AM
#8

Jag har både dyra och billiga tänger och använder oftast de riktigt billiga. de är så lätta att arbeta med.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Svarttusch
12/31/13, 2:22 PM
#9

Coop Forum fick det bli! Hade ändå presentkort där :) De hade dock ingen "rundtång" så det får införskaffas någon annanstans, men jag tror det går med den andra tången så länge :) En platt och avbitartång den blev i alla fall, och plattången var oräfflad :) Tack för alla råd :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Marinas Mix
12/31/13, 2:49 PM
#10

Ska bli kul att se vad du hittar på sedan. Visa gärna upp dina alster i en egen bildtråd härinne.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

anki1
12/31/13, 3:29 PM
#11

Jag har små händer, men tycker minitängerna inte går att jobba med. utan har lite större smycketänger. kanske beror det på att jag har svaga händer och inte får kraft av de små tängerna. Jag har 1 st rundtång 2 plattänger samt 2 avbitartänger varav den ena är lite kraftigare i "käften" och klarar memorywire. Den "snodde" jag av maken.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Upp till toppen
Annons: