Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 389 ggr
Marinas Mix
9/9/16, 8:21 AM

Pärlbeting?*

Nu har jag röjt på stora bordet och tänkte ta fram lådorna med färdiga smycken och klä displayerna. Vi får väl se hur långt jag kommer, för det finns en massa annat som skriker på uppmärksamhet.
Jag hittade den där lilla skruven som rymt, som jag behövde för att glasdörrarna på vitrinskåpet, där jag förvarar mina färdiga smycken, ska sitta ordentligt fast och gå lätt att öppna och stänga.

Vad hittar ni andra på idag då?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
nickiee
9/9/16, 8:38 AM
#1

jag har plockat fram 3 mönster böcker till pärl djur jag ska börja med i kväll men först ut på lotten å göra snyggt är plantsäljar dan i morn där ute å så visar dom upp 1 lott å det blev min väns lott i år vi va där å snygga till i går kväll .

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Emo
9/9/16, 9:40 AM
#2

Lite problem med mullvaden, som ställer till det i gräsmattan vid gama huset. Sen har jag en del annat jobb med att förbereda trädgården inför vintern. Skördar som ska bärgas och en del som saka ställas i ordning innan höststormarna sätter in.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

lillnessie
9/9/16, 11:48 AM
#3

Har drabbats av höstens första blä-förkylning. :-( Har ändå packat husvagnen för weekend i Luleå, shopping och träffa vänner. Hoppas jag om vi orkar. Lite pärlor är också med…

lillnessie
9/9/16, 11:51 AM
#4

Har drabbats av höstens första blä-förkylning. :-( Har ändå packat husvagnen för weekend i Luleå, shopping och träffa vänner. Hoppas jag om vi orkar. Lite pärlor är också med…

anki1
9/9/16, 2:10 PM
#5

jag är på landet.  Njuter av det  ovanligt fina septembervädret. har ett pärlprojekt till hands, men lusten att pärla saknas.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annika13
9/9/16, 2:26 PM
#6

Jag har äntligen fått min Kumihimopost med trådar och pärlor.

Nu ska jag försöka få till något snyggt. Men jag har bekymmer med att all info jag hittar är på engelska och med engelska mått

Hur i hela friden ska man veta

1. hur lång tråd behöver jag till ett armband och hur mycket pärlor går det åt.

2.  samma fråga när det gäller halsband.

finns det inga svenska tabeller eller är det så att det är något jag inte fattat.

Ja som ni förstår är jag fullständig nybörjare till detta fantastiska handarbete.

Men jag är envis och det är en stryka:-)

Annika

Annika

Annons:
Upp till toppen
Annons: