Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 834 ggr
Marinas Mix
10/1/14, 8:37 AM

1:a oktoberpärlan*

Så är vi inne i min favoritmånad på året😉Idag ska jag försöka få till det och piffa till klänningen jag sydde in tidigare. Har en hel del idéer om vad jag ska göra, för att den ska bli perfekt.
Sedan hittade jag lite roliga saker i pärlhyllan, som jag har flera idéer för. Vi får väl se hur långt dagen räcker, när jag startar alla projekt.
Vad hittar ni andra på idag då?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
[JeanetteK]
10/1/14, 8:54 AM
#1

Idag har jag inte så mycket jobb, så jag tänker se till att komma vidare på en massa grejer jag har liggande! Pärlorna ropar, men jag måste ta tag i annat först. Det kommer bli en del hemgjorda julklappar i år och då måste jag sätta fart! 🙂

Emo
10/1/14, 9:22 AM
#2

Jag hade tänkt baka vetebröd. Det är så länge sedan jag gjorde det.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Marinas Mix
10/1/14, 9:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här är klänningen som jag minskat urringningen på. Nu ser det ut som om det är en massa veck på den, men när den sitter på ligger den slätt och fint, men det är ju inte så roligt med den där sömmen mitt fram. Vad tycker ni ska jag dölja den med knappar, band eller PÄRLOR?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[JeanetteK]
10/1/14, 11:46 AM
#4

Men Marina….  PÄRLOR så klart! 🤪😃

Marinas Mix
10/1/14, 12:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Funderar på att göra en rad sådana här och fästa på något sätt, som gör det lätt att haka av dem när jag ska tvätta klänningen

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[JeanetteK]
10/1/14, 1:11 PM
#6

Det tror jag blir fint! Om du fäster dom ordentligt och tvättar den utochin sitter de nog kvar. Kanske tom tvätt för hand.

Annons:
Emo
10/1/14, 1:38 PM
#7

Det blir säkert jättefint och du blir en utmärkt annonspelare för ditt hantverk.🙂

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

ommok
10/1/14, 11:04 PM
#8

Håller med Emo! Och om du sen orkar så skulle det vara superfint om du satte en rad runt kanten på urringningen fram, inte bara för att dölja sömmen. Det skulle kunna se ut som ett halsband nästan. 🙂

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Marinas Mix
10/2/14, 5:10 AM
#9

Jo jag funderar på det, får se hur långt mina superduo räcker. Idiotiska jag köpte bara EN förpackning av dem😡 Vad tänkte jag på då??

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Upp till toppen
Annons: